מנכ"ל הוט: "יש תחרות של שיסוף גרונות בסלולר"

הרצל עוזר בוועידת MAD של "גלובס": "מחירי הסלולר כבר לא יעלו מעל 100-110 שקל - זה לא יחזור למה שהיה"

מנכ"ל הוט, הרצל עוזר, טוען כי אין מקום בישראל ל-5 חברות סלולר, אך מעריך כי הוט מובייל תשרוד.

"אני לא חושב שיש מקום ל-5 חברות סלולר בישראל", אמר עוזר בוועידת MAD לשיווק, תקשורת, פרסום ודיגיטל של "גלובס" הנערכת היום (ד') בתל-אביב. "הוט מובייל גייסה בשנה הראשונה שלה 500 אלף מנויים, ואנחנו רואים את עצמנו כשחקן מרכזי".

עוזר אמר את הדברים בשיחה עם כתב "גלובס" גד פרץ, וכאשר נשאל על צמצום ההשקעות של הוט דווקא בתקופה זו של תחרות עזה, ענה: "ב-2012 סלקום ואורנג' השקיעו 9% מהמחזור שלהן, והוט השקיעה 33%. אנחנו משאירים 93% מהרווח התפעולי להשקעות, אבל הורדנו הילוך, כי חששנו שהולכים להשית עלינו רגולציה שלא נוכל לעמוד בה מבחינת מכירת התשתיות לשוק הסיטונאי, ואני מקווה שזה לא באמת יקרה".

- האם מיזם הסיבים באמת יאיים על הוט?

"אנחנו בעד תחרות, ואנחנו חזק בתחרות בשוק התקשורת כקבוצה שלמה. אנחנו ערוכים לתחרות שתציב חברת החשמל, לא חוששים. גם לנו יש יכולות לספק 100 מגה אינטרנט ואפילו 200-400 מגה. אנחנו לא משתמשים כיום ביכולת הזו, אבל היא בהחלט קיימת".

- אתמול ראינו "מבצע התאבדות" שלכם בסלולר - 29 שקל בחודש. אתה רואה את הוט מובייל שורדת כך?

"יש תחרות קשה. חברות הסלולר הוותיקות נאבקות על כל לקוח, וגם עם גולן טלקום יש תחרות של שיסוף גרונות. אבל בטוח מחירי הסלולר כבר לא יעלו מעל 100-110 שקל - זה לא יחזור למה שהיה".

- הוט לא נתפסה כמשתפת פעולה עם השוק הסיטונאי...

"בזק רצה למשא-ומתן עם כל החברות, חוץ מהמחיר שבו היא תמכור את התשתית. אנחנו לא ממהרים ורוצים להבטיח מחיר ראוי לתשתיות שלנו - עלות פלוס רווח סביר. השוק הולך לקראת 4 קבוצות תקשורת מעבר לשחקנים הנישתיים.

"היום החברות האחרות במקום עשייה עסוקות בבכיינות מול משרד התקשורת. תשקיעו, אל תבכו. אנחנו טוענים שאם שר התקשורת יפתח את השוק לגמרי לתחרות, אז כולם ישקיעו ויתנו טלוויזיה, וכולם ישקיעו ויתחרו, אבל בינתיים זה לא קורה".

הערב, לאחר הוועידה, יתקיים פסטיבל MAD MUSIC במתחם לילינבלום בתל-אביב, שיכלול הופעות חיות של להקות אל תוך הלילה במועדונים צוזאמן, שסק, רדיו, ברקפסט קלאב, ננוצ'קה, לבונטין 7, אברקסס, רוטשילד 12, OCD.