גולדמן זאקס: למכור מניית טבע; פוטנציאל התשואה - 0%

גולדמן זאקס הופך בכך לגוף הראשון שממליץ על טבע ב"מכירה" ■ האנליסטית ג'יימי רובין: טבע צפויה להיתקל בלחץ גובר על רקע התחרות הגנרית לקופקסון ■ הורידה את מחיר היעד ל-40 דולר למניה, דומה למחיר השוק

פוטנציאל התשואה במניית טבע הוא 0% - כך קובע גולדמן זאקס, שמוריד את ההמלצה למניית טבע מ"נייטרלי" ל"מכירה". האנליסטית ג'יימי רובין כותבת כי "בעוד שזירת הפארמה מלאה בפעילות של עסקאות רווחיות, טבע נשארה שקטה יחסית והפוקוס שלה הוא על בנייה מחדש של צבר המוצרים". גולדמן זאקס הופך בכך לגוף הראשון שממליץ על טבע ב"מכירה".

לדברי האנליסטית, טבע צפויה להיתקל בלחץ גובר על רקע התחרות הגנרית לקופקסון.

נזכיר, שהתרופה הנמכרת ביותר של טבע, הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, שנמכרה ב-4 מיליארד דולר ב-2012 ואחראית, לפי ההערכות, על כמחצית מרווחי טבע. בסוף השבוע פסק בית משפט לערעורים בארה"ב שהפטנטים שמגינים על התרופה מפני תחרות גנרית תקפים רק עד מאי 2014 ולא עד ספטמבר 2015. "להערכתנו, כניסה גנרית פוטנציאלית לשוק תאפשר לטבע פחות זמן להעביר מטופלים למינון הכפול של הקופקסון שניתן שלוש פעמים בשבוע, שזו נקודת מפתח באסטרטגיה שלה", כותבת רובין.

היא מורידה את תחזיות הרווח למניית טבע ב-2%-4% לשנים 2014-2016. "אנו צופים שהרווח למניה יישאר ללא שינוי או ירד במהלך חמש השנים הקרובות, ברמה של סביב 5 דולר או פחות", היא כותבת. התחזיות הנוכחיות של גולדמן זאקס לטבע נמוכות מקונצנזוס האנליסטים, ולהערכת רובין תחזיות הקונצנזוס ירדו בעתיד.

למרות שהאנליסטית מכירה בכך שמניית טבע נסחרת במכפילים נמוכים ביחס לעבר, ואין סיכון נוסף לדאונסייד, היא סבורה ש"שמות אחרים בתעשייה אטרקטיביים יותר".

כאמור, היא מורידה את המלצתה ל"מכירה" ומחיר היעד מתעדכן ל-40 דולר, ירידה של דולר אחד לעומת מחיר היעד הקודם, ודומה למחיר המניה בשוק.