סקר הפרסומות: ביטוח 9 מיליון - הכי אהובה, בזק - הכי זכורה

גיאוקרטוגרפיה: שיעורי הזכירה של הפרסומת של בזק גבוהים ב-40% מהממוצע

הפרסומת של חברת הביטוח 9 מיליון, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, שבה מזכירתו של סוכן הביטוח שוקה (שני כהן) שוברת מכונת כתיבה, חוזרת להיות מדורגת בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר, וזאת לאחר שבועיים שבהן דורגה במקום השני במדד. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 20.4%.

הפרסומת של בזק, באמצעות אדלר-חומסקי, שבה גידי גוב בורח משוורים בספרד, מדורגת השבוע בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר. שיעורי הזכירה לפרסומת גבוהים משמעותית בהשוואה לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.4%, עם עוצמת זכירה הגבוהה ב-40% מהממוצע.

את רמת הזכירות הגבוהה יכולה אולי להסביר רמת ההשקעה הכספית בקמפיין. הפרסומת של בזק היא המושקעת ביותר השבוע, עם השקעה של כ-2.5 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). בשבוע שעבר הפרסומת המושקעת ביותר הייתה של חברת בזק בינלאומי (1.7 מיליון דולר).

הבאזז של ברנפלקס

אחת הפרסומות המדוברות בשבועות האחרונים - פרסומת לברנפלקס תלמה באמצעות באומן-בר-ריבנאי, בכיכובה של "דנית" זמרת החתונות, לא הצליחה להתברג במדד הזכורות והאהובות מאז עלייתה לאוויר. זאת, למרות הבאזז שיצרה ברשתות חברתיות וכמות הצפיות הגבוהה במיוחד בפרסומת ברשת.

איציק השקו, סמנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, מציין כי העובדה שהפרסומת לא נכנסה למדד עשויה לנבוע מהעובדה שגרסת הפרסומת המלאה, היוצרת הד תקשורתי רב, מופיעה באינטרנט, ואילו במסגרת הקמפיין הטלוויזיוני מופיעה הפרסומת המקוצרת של המותג.

מעבר לכך, סך ההשקעה של שידור הפרסומת בטלוויזיה נמוך משמעותית מרוב הפרסומות במדד (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום), כאשר לרוב ניתן לראות התאמה בין שני גורמים אלה, שכן הפרסומות הזכורות ביותר הן בדרך כלל גם המושקעות ביותר.

מנתוני יפעת עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות השבוע דומה לשבוע שעבר, ועומד על 542 (לעומת 539 בשבוע שעבר).

סך התקציבים שמושקעים בקמפיינים נמוך מעט בהשוואה לשבוע שעבר, ועומד על כ-47.3 מיליון דולר (49.4 מיליון דולר בשבוע שעבר).

פרסומות
 פרסומות

בזק
 בזק