נעילה חיובית באחד העם; בזק ודיסקונט זינקו עד כ-4%

מטוסי חיל האוויר חגים מעל שמי לבנון, ישראלים נוהרים לעבר תחנות חלוקת ערכות המגן ורה"מ נתניהו מנסה להרגיע ■ מגמה מעורבת באירופה; עליות בוול סטריט ■ עונת הדוחות בשיאה: פרטנר, דיסקונט, הבינלאומי והפניקס פרסמו דוחות

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ד') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ולמרות רוחות המלחמה המנשבות בסוריה. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.75% וננעל ברמה של 1,164 נקודות. מדד ת"א 100 טיפס בכ-0.9% ואילו מדד הבנקים עלה בכ-1.45% לרמה של 1,100 נקודות בהובלת בנק דיסקונט והבינלאומי שפרסמו דוחות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל. מחר, נזכיר, יפקעו אופציות המעו"ף לחודש אוגוסט, מה שהשפיע גם כן על המסחר.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית שנרשמה בבורסות אירופה ולאור הסערות הגיאו-פוליטיות סביב תקיפה אפשרית של ארה"ב בסוריה. מדד הנאסד"ק נפל בכ-2.2% בעוד מדד ה-VIX זינק בכ-12.5%. בזירת המאקרו התפרסמו מספר נתונים מהותיים, ביניהם מדד אמון הצרכנים ומדד קייס-שילר שהפתיעו ועלו מעל הצפי. גם היום נמשכות הירידות בשווקים בחו"ל.

קמפיין הפצצות טילי השיוט של ארה"ב נגד סוריה עשוי להתחיל כבר מחר והוא יימשך כנראה שלושה ימים. כך מסרה אתמול רשת NBC מפי פקידים בכירים בממשל אובמה. המקורות אמרו, כי שלושה ימי הפצצה יאפשרו לפנטגון להעריך את יעילות גלי ההפצצות הראשונים ולקבוע אלו מטרות יש לסמן כיעד מחודש להפצצות. כפי שדווח בימים האחרונים, אין כמעט ספק שטילי השיוט ישוגרו ממשחתות או מצוללות של חיל הים האמריקני בים התיכון. ארה"ב הזיזה כמה משחתות סמוך לחופי סוריה בתחילת השבוע, אך צעד זה נחשב בעל אופי סמלי.

מחיר הנפט ממשיך לעלות בשל התקיפה הקרבה בסוריה. הנפט עולה בכ-1% ונסחר סביב 110 דולר לחבית, כאשר בסוסייטה ז'נרל מזהירים כי מלחמה בסוריה עלולה להקפיץ את המחיר ל-150 דולר לחבית.

עונת הדוחות בשיאה

עונת הדוחות מגיעה לשיאה היום ומחר, עת מפורסמים דוחות החברה לישראל , בנק הפועלים , בנק לאומי ודיסקונט.

חברת פרטנר דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השני צנח ב-83% לרמה של כ-20 מיליון שקל. החברה רשמה ירידה של 21% בהכנסות.

גם בנק דיסקונט דיווח הבוקר על תוצאותיו לרבעון השני של 2013. הרווח נקי ברבעון הסתכם בכ-263 מיליון שקל לעומת 165 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה בשיעור של 59.4%. (לסיפור המלא)

הרווח הנקי של הבנק הבינלאומי גדל ברבעון השני של השנה ב-5.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-149 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2013 הסתכם הרווח הנקי ב-285 מיליון שקל, בהשוואה ל-284 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כך דיווח הבוקר הבנק לבורסה.

חברת הפניקס דיווחה הבוקר כי הרווח הכולל של הקבוצה ברבעון השני של שנת 2013 הסתכם לכ-123 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של כ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת על בד דיווחה היום כי הרווח התפעולי ברבעון השני בניכוי הכנסות/הוצאות חד פעמיות הסתכם בכ-28 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-15 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, גידול של כ-87%.

חברת בזן דיווחה אתמול כי סיימה את הרבעון השני בהפסד מנוטרל של 31 מיליון דולר, לעומת הפסד מנוטרל של 46 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות הרבעון הושפעו לשלילה מתקלה במתקן שירות בהיקף של כ-15 מיליון דולר. החברה צמצמה את ההפסד הרבעוני ב-15 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל, בין היתר, הודות למעבר מלא לשימוש בגז טבעי, וכניסת מתקן המידן לפעילות.

גם חברת הנדלן המניב גזית גלוב פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השני של 2013. ההכנסות מהשכרה גדלו בכ-1% ברבעון והסתכמו בכ-1.286 מיליארד שקל לעומת כ-1.268 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-N.O.I הסתכם בכ-865 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ה-F.F.O גדל בכ-3% והסתכם בכ-142 מיליון שקל לעומת כ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קבוצת אפריקה דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2013. ההפסד המיוחס לבעלים של החברה הסתכם ברבעון בכ-48 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-724 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.