דרמה במשפט הולילנד: זקן יצאה מהאולם במהלך עדות אולמרט

‎אולמרט טען בעדותו כי לא ידע על מסמך פנימי של עיריית ירושלים העוסק בפרויקט הולילנד, שהעבירה ראש לשכתו לשעבר שולה זקן לשמואל דכנר ■ השופט: "אתה רומז לקשר מושחת" ■ זקן עזבה את האולם בהפגנתיות: "אולמרט לא מגבה אותי"

האם עדותו של אהוד אולמרט תביא להרשעתה של ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן? מיני דרמה במשפט פרשת הולילנד: בעיצומה של חקירתו הנגדית של ראש הממשלה לשעבר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב הבוקר (ה'), כשדיבר אולמרט על יחסיה של ראש לשכתו לשעבר שולה זקן עם עד המדינה המנוח שמואל דכנר, עזבה זקן בהפגנתיות את אולם הדיונים.

אולמרט וזקן מואשמים במשפט הולילנד כי לקחו שוחד בסך מאות אלפי שקלים מיזמי פרויקט הולילנד באמצעות דכנר שניהל את הפרויקט, בתמורה לקידום פרויקט הנדל"ן בירושלים ופרויקטים נוספים. זקן מואשמת עוד, בין היתר, כי קיבלה מדכנר טובות הנאה בדמות תכשיטים ורהיטים, בתמורה לסיועה לו.

במהלך הדיון הציג התובע, עו"ד יונתן תדמור, מסמך ממנו עולה כי זקן העבירה לכאורה מסמך פנימי של עיריית ירושלים העוסק בפרויקט הולילנד ישירות לידיו של דכנר. בשלב זה התבקש אולמרט על-ידי השופט דוד רוזן לומר האם הוא מודע לדברים. אולמרט השיב כי אם היו שואלים אותו בזמן אמת, "אז הייתי חושב שזה לא בסדר".

"האם אתה לא רואה פה איזשהו קשר הדוק מדי בין היזם לבין הלשכה שלך, כשבעצם היזם מבקש דברים ושולח מכתב, ואתה מעיד שלא ידעת מזה וכי זה הכול פעולה של שולה זקן ומהנדס העיר?" שאל רוזן את אולמרט.

אולמרט השיב: "כשהדבר מוצג במנותק מיריעה יותר רחבה שנפרשת, אז התשובה יכולה להיות שונה, אבל לפני כן התובע הציג לי 5 צ'קים שניתנו לגברת זקן והופקדו לחשבונה, והוא שואל אותי מה אתה חושב על מערכת היחסים, אז התשובה מורכבת ויותר מסובכת".

השופט רוזן: "כלומר, היום, כשאתה מסתכל, אתה אומר שהיה קשר מושחת בין זקן לבין דכנר, ויכול להיות שזה מסביר את הדברים?".

אולמרט: "לא, כבודו".

השופט רוזן הקשה ושאל אתה אולמרט: "אני מבין לא נכון?".

אולמרט השיב: "זה נוסח של כבודו, זה לא הנוסח שלי, ולא הייתי משתמש בו".

השופט רוזן: "חשוב לי ששולה זקן תתייחס לזה, כי לפי מה שאני הבנתי, מה שאדוני (אולמרט) אומר זה שאנחנו לומדים היום שהיה קשר מושחת - הועברו כספים בין דכנר לשולה זקן, ואתה אומר 'אני לא יודע לא על העברת הכספים ולא על העברת המכתבים'; בעצם אתה אומר ששולה זקן הייתה חייבת לדכנר, ולכן היא העבירה את זה והסתירה את זה ממך".

בשלב זה של הדיון יצאה שולה זקן מהאולם בסערה ובכעס, תוך שאמרה: אולמרט לא מגבה אותי".

יחסים מורכבים

היחסים בין זקן לבין אולמרט הם מורכבים. במשפט הנוסף שבו הם הואשמו ביחד בעבירות של מירמה והפרת אמונים בפרשות טלנסקי וראשונטורס, ואשר נערך בבית המשפט המחוזי בירושלים, נמנעה זקן מלמסור עדות בבית המשפט, והיו מי שאמרו שבכך היא "נשכבה על הגדר" בשביל אולמרט.

השניים זוכו מהאישומים נגדם בפרשת טלנסקי. עם זאת, זקן הורשעה בביצוע שתי עבירות של קבלת דבר במירמה באישומים בפרשת ראשונטורס (שאולמרט זוכה גם מהם).

בנובמבר 2012 חשף "גלובס" כי הפרקליטות ניהלה מגעים מתקדמים להסדר טיעון עם זקן בתיק הולילנד, ואולם אלה נכשלו ברגע האחרון, לאחר שזקן חזרה בה מהסכמתה להסדר.