מקאן וראובני יתמודדו על תקציב הפרסום של AIG

תקציב הפרסום של חברת הביטוח מטופל כיום במשרד הפרסום LEAD, וב-2012 היקפו עמד על 19.1 מיליון דולר במחירי מחירון

משרדי הפרסום מקאן-אריקסון וראובני-פרידן הם המשרדים שנבחרו להתמודד על תקציב הפרסום של חברת הביטוח הבינלאומית AIG - כך נודע ל"גלובס".

ב-AIG נערכים למכרז מהיר, כשהכוונה היא שכבר בדצמבר הקרוב ייכנס המשרד החדש לפעילות מלאה. בתוך כך, בוחנים בחברה אפשרות לצרף משרד גדול נוסף להתמודדות.

מ-AIG נמסר כי הם "עדיין בוחנים עם מי לעבוד".

במשרדי הפרסום נערכים למאבק קשה, מתוך הבנה שמדובר לא רק בתקציב אסטרטגי מדרגה ראשונה, אלא גם בהיקף כספי לא מבוטל. אשתקד עמד התקציב על 19.1 מיליון דולר במחירי מחירון.

מבין המתמודדים על התקציב, שניים - ראובני-פרידן ומקאן-אריקסון - אינם מחזיקים בתקציב ביטוח כלשהו, ובשניהם משקיעים מאמצים גדולים בימים אלה לקראת ההתמודדות במכרז.

בראובני מוביל את ההתמודדות המנכ"ל המשותף זיו קורן, שלו ניסיון עבודה קודם עם המנכ"ל הנכנס של AIG, שי פלדמן, עוד מהתקופה שקורן עבד בזרמון-גולדמן ופלדמן שימש כסמנכ"ל השיווק של החברה. בשבועות האחרונים, טרם המכרז, נפגש קורן עם פלדמן ודן עמו בשאלות הקשורות בתקציב.

מכרז חשוב עבור מקאן

במקאן מנהל את המכרז באופן אישי המנכ"ל ריצ'י האנטר. עבור האנטר מדובר בהתמודדות על תקציב משמעותי מאוד, מאחר שמאז כניסתו לתפקיד, לפני יותר משנה, לא קיבל מקאן תקציב גדול משמעותי. בהתמודדות על התקציב המשמעותי היחיד מאז תחילת כהונתו - תקציב פרטנר - הפסיד המשרד לבאומן-בר-ריבנאי, כך שעתה כולם שם חדורי מוטיבציה לזכות.

לזכייה של ראובני או מקאן עשויה להיות השלכה דרמטית גם על המתחרים בקבוצת איי.די.איי, בעלת המותגים 9 מיליון וביטוח ישיר. את המדיה של ביטוח ישיר רוכשת חברת המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון. יוניברסל רוכשת את המדיה עבור לקוחות מקאן אך גם פועלת בהסכמים משותפים עם מרקיורי - חברת המדיה של ראובני-פרידן.

קשה להניח שבחברות הביטוח, שביניהן שוררת יריבות מרה, יסכימו שגוף אחד יקנה את המדיה עבור שניהם, כך שסביר שאם אחד משני המשרדים יזכה בביטוח ישיר, ייאלצו למצוא פתרון אחר של חברת מדיה.

בתקציב הפרסום של AIG מטפל כיום משרד הפרסום LEAD, שזכה בתקציב לפני כשנה וחצי. LEAD גבר במכרז על משרדים גדולים וחזקים ממנו כמו ראובני-פרידן וברוקנר-נטע-יער. התקציב יצא למכרז לאחר שהמשרד שטיפל בו במשך 7 שנים, זרמון-גולדמן, נקלע למשבר עמוק, שכמעט לא הותיר ברירה בידי קברניטי החברה אלא להכריז על פרידה.

זמן קצר לאחר כניסת LEAD למערך הפרסום של החברה, בוצע שינוי כולל בשפה התקשורתית שלה. עד אז הוביל את הקו הפרסומי השחקן אבי קושניר, זאת למרות שמדובר בחברה בינלאומית שהחיבור בינה לבין פרזנטור מקומי לא היה ברור לכולם. את מקומו של קושניר לא תפס פרזנטור אחר אלא שורה של מפורסמים, שהביאו כל אחד בדרכו את הרעיון של "הכול בקונטרול".