נעילה שלילית בבורסה; בריינסווי זינקה 23%, אופקו ירדה 8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-725 מיליון שקל ■ בזירת המאקרו יתפרסם היום מדד המחירים לצרכן - צפוי לרדת בכ-0.3%-0.4% ■ עוד השבוע: החלטת המדיניות של הפד

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (א') בירידות שערים, כאשר מדד המעו"ף השיל מערכו 0.9% בהובלת מניית אופקו וחברה לישראל. ברקע המומנטום השלילי מנעילת המסחר בשבוע שעבר, כמו גם ירידות השערים בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-725 מיליון שקל.

בבנק אגוד לא מתרגשים מהירידות השבועיות בבורסה, ומותירים ללא שינוי את ההמלצה להחזיק מניות בתיק ההשקעות לפי המפתח הבא: בתיק מייצג - 18% ובתיק ספקולטיבי - 28%.

המשקיעים בעולם ממשיכים לשאת עיניים אל הפדרל ריזרב, כאשר השבוע תתכנס ועדת השוק הפתוח ותפרסם את החלטת המדיניות המוניטרית. השאלה העומדת על הפרק היא האם להתחיל לצמצם את רכישות האג"ח החודשיות, בהיקף 85 מיליארד דולר, על רקע השיפור במצב שוק התעסוקה והכלכלה האמריקנית בכלל.

בזירה המקומית יתפרסם היום מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר, שצפוי לרדת בכ-0.3%-0.4% על פי הערכת כלכלני מאקרו במשק.

אופקו צונחת

מניית אופקו רשמה ירידה חדה לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי חד, כאשר ברקע המלצת ה"מכירה" מקרן לייקווד האמריקאית. עם זאת, באתר "סיקינג אלפא", פירסם אנליסט הביומד ג'וש גינזבורג סקירת נגד חיובית במיוחד. בסקירה נכתב כי "אופקו נסחרת בין 75%-100% מעל לשווי השוק שלה ומספקת למשקיעים הרבה אשליות". לטענת גינזבורג, "מדובר במאמר נבזי וכי ליקווד נכנס לפוזיצית שורט ולא הצליח לסגור את הפער, הוציא את ההודעה, סגר את השורט ועכשיו עבר לפוזיציית לונג". לדבריו, "בכל יום, אמורות להתפרסם תוצאות על התרופה לסרטן של אופקו Rolipitant. לכל תוצאה חיובית בניסוי יהיו השפעות חיוביות משמעותיות על מחיר המניה".

חברת הייעוץ האמריקאית Cameron Associated פרסמה בסוף השבוע האחרון סקירה שורית במיוחד על בריינסוויי הישראלית. נתחיל מהשורה התחתונה: ב-Cameron מעריכים כי על בסיס המכפיל הנמוך בו נסחרת בריינסוויי ביחס למתחרות בעולם, ובהנחה של חדירה רק ל-1% מהשוק העולמי ורק בהתוויה לדיכאון, הרי שמניית החברה אמורה להיסחר סביב 45 דולר (157.5 שקל למניה, לפי שער דולר 3.5 שקלים) - פרמיה של 333% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

היום היה צפוי שופט ביהמ"ש המחוזי, איתן אורנשטיין, להכריע לגבי גורל השליטה בקונצרן אי.די.בי. . אורנשטיין סיים את הדיון אולם לא הכריע עדיין. (לסיפור המלא)

קבוצת בזן השלימה גיוס אג"ח, במסגרת השלב המוסדי, בהיקף של כ-270 מיליון שקל באמצעות מהלך של הרחבת אג"ח מסדרה א'. במסגרת המכרז שהושלם בסוף השבוע שעבר נרשמו עודפי ביקוש של כ-500 מיליון שקל אל מול 200 מיליון שקל ערך נקוב שהוצעו למשקיעים המוסדיים. במהלך השבוע הקרוב צפוי להתקיים שלב המכרז לציבור לגיוס פוטנציאלי של כ-65 מיליון שקל.