סיטי: "הודעת טבע היא בבחינת איתות ברור לשוק ההון"

האנליסטית ליאב אברהם: דירקטוריון טבע יצומצם וזו "התפתחות חיובית מאוד" ■ "זה יקל על קבלת ההחלטות ויבטיח 'יישור קו' בין ההנהלה לדירקטוריון" ■ מעריכה שהזרז הבא עבור המניה יגיע ב-29 בינואר

מניית טבע מזנקת היום (ד') בבורסה לאחר הקפיצה אמש בוול סטריט, על רקע מספר הודעות חיוביות הקשורות לחברה: המנכ"ל הנכנס ארז ויגודמן ימשיך לכהן כדירקטור, סמנכ"ל הכספים אייל דשא התחייב לקיצוץ בהוצאות של 2 מיליארד דולר ואף יותר מכך והחברה בטוחה שתקבל בקרוב אישור FDA לקופקסון במינון של 40 מ"ג. (לסיפור המלא)

האנליסטים לא נשארים אדישים להתפתחויות בחברה. האנליסטית ליאב אברהם מסיטי טוענת שהישארות ויגודמן בדירקטוריון סוללת את הדרך להפחתת מספר הדירקטורים מ-15 ל-12 (בתעשיית התרופות נהוג שמס' הדירקטורים יעמוד על 10-12), מה שמהווה לדעתה צעד גדול לשינוי חיובי בממשל התאגידי בטבע.

יתרה מכך - מדובר בנושא שהטריד לאחרונה את המשקיעים על רקע פיטורי המנכ"ל הקודם ג'רמי לוין. ההפרדה בין ההנהלה לדירקטוריון נתפסה כשגויה בעיני המשקיעים וככזו שמקשה על ההנהלה לבצע את האסטרטגיה של החברה ולפיכך נתונה ללחצי הדירקטוריון שמתערב בניהול החברה.

"זו התפתחות חיובית מאוד בממשל התאגידי של טבע", נכתב בסקירה של סיטי. "זה יקל על קבלת ההחלטות ויבטיח 'יישור קו' בין ההנהלה לדירקטוריון".

אברהם מעריכה כאמור שדירקטוריון טבע יצומצם: "מספר קטן יותר של חברי דירקטוריון יאפשר לטבע לפעול יותר בגמישות כדי לתמרן בין האתגרים העומדים בפני החברה".

מעבר לכך, אברהם סבורה שמדובר במסר חשוב מאוד לשוק ההון, וכי טבע מצהירה למעשה כי היא קשובה לשוק ופועלת במרץ ליצירת ערך עבור המשקיעים. "ההודעה של טבע היא בבחינת איתות ברור לשוק לפיו היא ממוקדת ביצירת ערך למשקיעים", כותב אברהם.

סיטי מתייחס גם להחלטת ה-FDA על הקופקסון במינון של 40 מ"ג, מה שיאפשר מתן 3 זריקות בשבוע במקום זריקה ביום. טבע מעריכה שתצליח להעביר יותר מ-40% ממטופלי הקופקסון למינון החדש והמשופר. בסיטי מציינים כי החלטת ה-FDA תתקבל ב-29 בינואר ושזה יהיה הזרז הבא עבור המניה.