פרקליטו של ניצב מנשה ארביב: "הוא נבדק ונמצא נקי"

עו"ד גדעון פישר: "ארביב החליט לנתק מגע מהרב פינטו לפני שנה וחצי, כשהבין שהוא לא בדיוק רב תמים אלא רב שחשוד בפלילים" ■ על הפרסומים בדבר החשדות נגד ארביב: "הכול פמפומים מתוזמנים של עורכי הדין של הרב פינטו"

האם יוגש כתב אישום נגד ניצב מנשה ארביב בפרשת הרב פינטו? אמש פורסם כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידת לה"ב 433, בחשד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו ומהמקורבים לו.

ואולם, פרקליטו של ניצב ארביב, עו"ד גדעון פישר, מבהיר היום (א') כי עניינו של הלקוח שלו נבחן בעבר, והוא נמצא נקי; וכי מדובר ב"זמזומים לתקשורת שמפומפמים מפינטו ושות', שכביכול יש מידע כזה ומידע אחר, אבל בפועל אין שום דבר. "הכול פמפומים מתוזמנים של עורכי הדין של הרב פינטו", אומר עו"ד פישר.

לטענת פישר, "לפני שארביב קיבל את הדרגה האחרונה שלו ואת המינוי האחרון, כל טענה נגדו נבדקה על-ידי צוות חקירה מיוחד (צח"ם) של מח"ש, ונמצא כי לא נפל בו רבב. היינו, אין אפילו פיסת מידע אחת נגדו שמסבכת אותו בפלילים".

"צח"ם, בראשותו של לא פחות ולא יותר מאשר ניצב יואב סגלוביץ', שהיה ראש אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל עד לא מזמן, בדק את ארביב, והוא יחד עם פרקליט המדינה דאז, משה לדור, אישית, והיועץ המשפטי לממשלה, ובליווי של פרקליטים ואנשי מח"ש, משטרה ואנשי משרד הפנים ומשרד המשפטים, וכל מי שרק אפשר לדמיין - כולם שאלו שאלות רבות את ארביב על כל טענה שעלתה נגדו אי-פעם. אחרי שהם שאלו אותו, והוא נתן תשובות, זימנו אותו מארה"ב להשלמת שאלות ובדיקות, ושוב הוא הגיע והשיב על הכול. ומשהסתיים כל העניין, מצאו אותו נקי ונתנו לו את הדרגה. בקיצור, הטענות נגדו כבר נבדקו מכל הכיוונים".

עוד אומר פישר כי "בשנה וחצי האחרונות ארביב ניתק כל מגע מפינטו. לדבריו, גם קודם הוא ראה אותו בערך 4-5 פעמים, אך לא יותר מזה, והפעם האחרונה שהוא ראה אותו, או מי מאנשיו, במישרין או בעקיפין, הייתה לפני שנה וחצי. הוא החליט לנתק מגע מיוזמתו, כשהוא הבין שהרב הזה הוא לא בדיוק רב תמים, אלא רב שחשוד בפלילים. אם יש איזה מידע נגד ארביב, הוא צריך להיות עד לפני שנה וחצי, אבל כל המידעים האלה כבר הובאו בפני מח"ש ונבדקו".

פגישה עם וינשטיין

כפי שפורסם, במהלך היום ייפגש עו"ד פישר עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וככל הנראה יציג בפניו את נתוני בדיקת מח"ש נגד מרשו. פישר אינו מאשר את קיום הפגישה.

במקביל, גם פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו, עורכי הדין אלי זוהר ורועי בלכר, ייפגשו היום עם היועץ המשפטי לממשלה, בניסיון לבטל את הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, או לכל הפחות למתן את האישומים שלכאורה מתכננת הפרקליטות להגיש נגדו.