סכסוך מסחרי: חצי חינם הורידה מוצרים של תנובה

הסכסוך החל לפני כחודש וחצי עקב חיובים חד-צדדיים של חצי חינם, והחריף לאחרונה כשתנובה הודיעה לחצי חינם על ביטול ההנחות על מוצרי החלב

סכסוך מסחרי בין קבוצת תנובה לרשת חצי חינם: ל"גלובס" נודע כי רשת חצי חינם, שבבעלות משפחות קופרלי ושלום, הורידה מהמדפים מספר מוצרים של תנובה.

הסכסוך בין הצדדים פרץ לפני כחודש וחצי על רקע חיובים חד-צדדיים ששלחה רשת חצי חינם לתנובה. תנובה סירבה לביצע את החיובים, ובתגובה הורידה חצי חינם מהמדפים מוצרים של המותגים יופלה, טירת צבי וסנפרוסט השייכים כולם לתנובה. הורדת המוצרים לא נעשתה באופן אחיד בסניפי חצי חינם.

זמן קצר אחרי החלטת הממשלה להכניס לפיקוח מחירים את הגבינה הלבנה 5% והשמנת המתוקה ובמקביל להוריד את מחירם בשיעור של 20%, נרשמה החרפה ביחסים שבין תנובה לחצי חינם. תנובה הכריזה כי בתגובה להורדת המחירים היא תבטל את ההנחות המסחריות לרשתות השיווק על מוצרי החלב.

עם קבלת ההודעה מתנובה על ביטול ההנחות כאמור, החריפה חצי חינם את הצעדים נגד תנובה. מוצרי טירת צבי, שהוצאו תחילה רק מהמעדנייה, הוצאו גם מהמדפים, וחצי חינם פגעה גם בגבינה הצהובה "עמק" של תנובה.

לא דומה לסכסוכים קודמים

לרשת חצי חינם יש היסטוריה ארוכה של סכסוכים מסחריים עם הספקים, אולם בניגוד לסכסוכים אחרים, במקרה של תנובה, רשת חצי חינם אינה יכולה להרשות לעצמה להוריד את כל מוצרי תנובה מהמדפים.

נזכיר כי בעבר, עם פתיחת סניף ירקונים של רשת חצי חינם, היא לא הכניסה לשם את מוצרי אסם-נסטלה, לאחר שהחברה לא נענתה לדרישתה הכספית של חצי חינם. בסופו של דבר הסכסוך בין הצדדים הסתיים, לאחר שאסם-נסטלה שילמה לחצי חינם 3.5 מיליון שקל.

בשנת 2013 סיימה חצי חינם שני סכסוכים מסחריים ארוכים במיוחד. סכסוך אחד שהסתיים הוא עם חברת ויסוצקי, שמוצריה נעדרו ממדפי חצי חינם במשך חודשים ארוכים. סכסוך אחר הוא עם עוגיות עבאדי, שהחל לאחר שחצי חינם סירבה לאשר לחברה עליית מחיר. עוגיות עבאדי חזרו למדפי חצי חינם לפני חודשיים, וזאת אחרי היעדרות של קרוב לשנה ממדפי הרשת.

מתנובה נמסר בתגובה: "אנחנו לא מנהלים את יחסינו המסחריים עם הלקוחות מעל דפי העיתונות".

חצי חינם סירבה להגיב לידיעה.