שמעון סופר, ממייסדי Plus500, מכר מניות תמורת 41 מ' ד'

לסופר, שפרש באחרונה מהחברה, נותרו פחות מ-3% ממניותיה ■ סופר צבר בסה"כ הון של 321 מיליון שקל

זה היה די צפוי: לאחר שפרש מהחברה, מכר חלק ממניותיו בה (שלא במסגרת הנפקתה הראשונית), ולאחר שהמניה נסקה לפסגות דלילות חמצן - שמעון סופר, אחד ממייסדי Plus500, מחסל את החזקותיו בחברה.

מדיווח שהגישה הבוקר Plus500 לבורסת המשנה הבריטית (AIM), עולה כי החזקתו של סופר בחברה קטנה באופן משמעותי מ-7.5% אל מתחת ל-3% - רמה שמתחתיה הוא כבר אינו מוגדר כבעל עניין בחברה (לפי חוקי ה-AIM), ולכן לא ניתן יהיה לדעת בעתיד על מכירות נוספות שיבצע.

Plus500, המפעילה פלטפורמת מסחר מקוונת בחוזי הפרשים (CFD), נסקה בשבוע שעבר לרמות שיא חדשות לאחר שדיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2013. המניה נסגרה בסוף השבוע האחרון על מחיר של 4.66 ליש"ט, המשקף שווי חברה של 891 מיליון דולר.

שלא במפתיע, ביצועים אלו של המניה גרמו לסופר לחזור למכור מניות בשוק, וזאת כחודש לאחר מכירה קודמת שלו. כזכור, סופר פרש מהחברה לפני מספר חודשים, והרגיש בנוח להתחיל לממש את מניותיו בה.

במכירה הנוכחית, שבוצעה ככל הנראה בסוף השבוע (קרוב לוודאי בימים רביעי וחמישי, לפי מחזורי המסחר במניה), מכר סופר 5.1 מיליון מניות בקירוב תמורת שווי מוערך של 41 מיליון דולר, וירד כאמור להחזקה של פחות מ-3%. זה אומר שנותרו בידיו לכל היותר מניות ששוות 27 מיליון דולר.

סופר (38), נתנייתי במקור שמכונה "מוני" בפי חבריו, הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון - המוסד האקדמי שבו פגש את יתר מייסדי Plus500. בתפקידו האחרון בחברה שימש כסמנכ"ל מו"פ לממשקי משתמש.

סופר, כאמור, הפך למיליונר צעיר הודות להצלחה של 500 Plus. להנפקה הגיע כשבאמתחתו 14.1% מהון החברה; בהנפקה מכר מניות תמורת 7.7 מיליון דולר; חלקו בדיבידנד שחילקה החברה עד כה עמד על 9.1 מיליון דולר; שתי המכירות שביצע עד עתה הניבו לו 48 מיליון דולר; והמניות שנותרו בידיו שוות "על הנייר" 27 מיליון דולר. כך, שווה סופר 92 מיליון דולר (321 מיליון שקל - ברוטו, לפני מס), והוא עדיין לא בן 40.