סקר הפרסומות: ביטוח ישיר - הכי אהובה; פלאפון - הכי זכורה

גיאוקרטוגרפיה: "היעדר פרסומות בולטות בעלות קריאייטיב חדש משתקף גם ברמות הזכירה הנמוכות יחסית של רוב הפרסומות במדד"

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת ביטוח ישיר, באמצעות באומן-בר-ריבנאי. בפרסומת נראה זוג יונים על ספסל בפארק ציבורי, שמוצא פלאפון אבוד ומנסה להסביר לבעלת הפלאפון היכן היא יכולה למצוא אותו. שיעור האהדה לפרסומת (17.3%) נמוך ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.1%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של חברת התקשורת הסלולרית פלאפון, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי. בפרסומת נראה ילד המקבל מהוריו קופסת עץ במתנה, ולאחר שיורד גשם, הקופסה הופכת לעץ של מתנות. שיעור הזכירה לפרסומת נמוך בכ-40% מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 11.0%.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי "השבוע רוב הפרסומות שנכנסו למדד כבר הופיעו בו בעבר בגרסה כלשהי, למעט הפרסומת של חברת הפניקס, באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי, שאינה חברה שמפרסמת בקביעות. היעדר פרסומות בולטות בעלות קריאייטיב חדש לחלוטין משתקף גם ברמות הזכירה הנמוכות יחסית של רוב הפרסומות במדד".

עוד ראוי לציין כי הפרסומת של בזק, אף היא באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי, בכיכובם של גידי גוב וחנה לסלאו, נכנסה למדד למרות שלא שודרה במהלך השבוע.

אורנג' הכי מושקעת

הקמפיין של חברת התקשורת הסלולרית אורנג' - סרטון שהופק עבור חברת התקשורת הצרפתית פראנס טלקום ועבר אדפטציה לשוק המקומי - הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו בשבוע האחרון, עם השקעה של כ-1.6 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

הקמפיין המושקע ביותר בשבוע שעבר היה קמפיין הגלישה הבטוחה של משרד התקשורת, שבו הושקע סכום זהה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 495 (לעומת 471 בשבוע שעבר).

למרות זאת, סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים נמוך מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-37.2 מיליון דולר (לעומת השבוע שעבר, אז עמד על 41.2 מיליון דולר).

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות