ביהמ"ש דחה בקשת נשות הדסה לשחרר 48 מ' ש' מביה"ח

ארגון "נשות הדסה" ביקש לשחרר את הכספים לתשלום לספקים ולקרנות המחקר - ביהמ"ש קבע כי מדובר בהעדפת נושים

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ג') את בקשת ארגון "נשות הדסה" לשחרר כ-48.2 מיליון שקל מכספי התרומות שקיבל בית החולים לטובת תשלום לספקים.

"נשות הדסה" ביקשו לשחרר 14.1 מ' ש' לתשלום לספקים הקשורים לבניית מגדל האשפוז החדש וכן להעביר עוד 34.1 מ' ש' לקרנות המחקר של בית החולים. "הדסה" נמצא בהקפאת הליכים מחודש שעבר. ביה"ח מקבל מדי שנה 20-25 מ' ש' לצרכי קרנות המחקר כאשר רוב הסכום מגיע מ"נשות הדסה".

חלק מנושי הדסה התנגדו לבקשת הארגון. ועד האחיות ו-ועד עובדי המנהל והמשק בבית החולים התנגדו למשיכת הכספים שכן לטענתם המידע אודות הכספים שנמצאים לטענת ביה"ח בידיה לטובת מגדל האשפוז וקרן מחקרים, לוט בערפל. כך, למשל, הם מזכירים כי בבקשת הקפאת ההליכים ציינה הנהלת ביה"ח כי "נכון למועד הגשת בקשה זו, מצויה קרן מחקרים בהליך מחיקה", והוסיפו כי לא ברור מדוע לא נעשה שימוש במיליוני השקלים המיועדים לטענת ביה"ח לקרן מחקרים עובר להגשת בקשת ההקפאה. הם גם ציינו כי לקרן מחקרים אין אישור ניהול תקין.

עוד טעו הוועדים כי מגדל האשפוז הוא חלק בלתי נפרד מנכסי החברה וכך גם קרן מחקרים הינה עמותה אשר מצויה בשליטתה המלאה של החברה, והחברה בבקשתה זו מבקשת למעשה "לשחרר" את עצמה ממהות ההליך בו היא מצויה ופתרון המצב באמצעות הסדר נושים, באמצעות יצירת "יתרון" כנגד חלק מהנושים בדרך של הפרדה מלאכותית והחרגת כספים בסך של עשרות מיליוני שקלים ממצבת הנכסים של החברה. לדבריהם, חרף הערכתם לארגון על תרומתו לבית החולים לאורך השנים, לא ניתן לאפשר לו לקבוע את סדר העדיפויות בנשיה, גם כאשר מדובר בתרומה למטרה ייעודית.

השופט דוד מינץ קיבל כאמור את טענת הוועדים ולא אישר את שחרור הכספים. הוא הסכים כי הקרנות ומגדל האשפוז הם חלק מנכסי החברה וציין ש"הניסיון 'לצבוע' כיום חלק מהכספים כשייכים למטרה מסוימת הוא מלאכותי". לפיכך, הוא טען כי שחרור כספים לטובת המטרות שציין ארגון "נשות הדסה" מהוו העדפת נושים.