מיני מבחן: ב.מ.וו 3GT - לעשירים עם מצפון חברתי מפותח

המכונית עולה 290 אלף שקל, אבל מציעה שילוב ייחודי: מרחב של לימוזינה והתנהגות של ספורט סדאן ■ וזאת בלי המחיר החברתי שמתלווה לכל אחד מהז'אנרים המוחצנים הללו

בשני העשורים האחרונים הפכה ב.מ.וו מיצרנית נישה קטנה וממוקדת, ליצרנית שמכסה כמעט כל נישה בשוק. כיום יש לחברה לא פחות מ-14 סדרות, שבכל אחת מהן שלל גרסאות, לא כולל את חברת הבת "מיני".

עד סוף 2014 יצטרפו עוד ארבע סדרות, ובין לבין היא ממשיכה להרחיב את מגוון הגרסאות השונות. כך הצטרפה לאחרונה להיצע של סדרה 3 גם גרסת גראן טוריסמו (או GT) חדשה.

במבט ראשון נראה כי זה רק תרגיל עיצוב שבמסגרתו הוחלף הזנב של הסדאן בדלת אחורית נטויה בחדות. בפועל, זו מכונית שונה בתכלית. יש לה בסיס גלגלים ענק באורך 2.92 מ' - כעשרה סנטימטרים יותר מסדרה 3 סדאן - היא ארוכה מהסדאן ב-20 סנטימטרים וגבוהה ב-9 סנטימטרים.

העיצוב החיצוני מזכיר בתולת ים: עד לאמצע זה העיצוב והאתלטי של ה-3 סדאן החדשה, ומשם מאסה תפוחה וכבדה, חלון אחרי צר יחסית וספויילר על שולי הזנב.

הבונוס הוא מרחב פנים מפתיע. מרווח הרגליים מאחור הוא בליגה של לימוזינות, הגג גבוה, והקבינה מוארת מאוד. את החבילה משלים תא מטען בנפח 520 ליטר עם פתח הטענה ענק, שצומח עד 1600 ליטר עם קיפול המושבים. פרט לכך זו סדרה 3 לכל דבר עם עמדת פיקוד מופתית, איכות ייצור וגימור יוקרתית ואבזור עדכני.

למרות החישוקים הגדולים וצמיגי הספורט חסיני התקר, זו אחת המכוניות הרכות והנוחות ביותר של ב.מ.וו כיום. ספיגת זעזועים דומה לנסיעה על כריות אוויר ורק מעבר על פסי הרעדה יגרום לבולמים לסגור מהלך בקול חבטה.

לכיול הרך של המתלים יש מחיר מסוים בהתנהגות הכביש. ההיגוי אמנם מדויק ותקשורתי אבל מי שרגיל למכוניות ב.מ.וו ש"יושבות על הכביש", יגלה שהמכונית הזו מייצרת יותר תנועות מרכב ויותר נטייה בעת נהיגה נמרצת, אך עדיין לא בדרגה הפוגמת בהנאה משלדת ההנעה האחורית.

גרסת ה-320, היחידה שמיובאת כרגע ב-GT, מצוידת במנוע ה-2 ליטר טורבו בנזין המצוין של ב.מ.וו עם הספק של 184 כ"ס ומומנט נאה של 27 קג"מ. למנוע משודכת תיבה אוטומטית בת 8 מהירויות של ב.מ.וו, שגם היא מהטובות כיום בפלח.

במצב התכנות הרגיל או במצב חיסכון, המנוע מזרים כוח בצורה מתונה עם העברות הילוכים מוקדמות, ומשייט ב-140 קמ"ש עם פחות מ-2000 סל"ד. העברה למצב ספורט והסטה של ידית ההילוכים למצב הספורטיבי זורה פלפל על מגדש הטורבו, מאיצה את העברות ההילוכים ויוצרים ובועטת את המכונית קדימה. הביצועים אינם זריזים כמו ב-320 - אבל גם תאוצה של 8.3 שניות מאפס ל-100 קמ"ש היא מכובדת.

ב.מ.וו 320GT עולה 290 אלף שקל, כ-28 אלף שקל יותר מגרסת הסדאן המקבילה וכעשרת אלפים פחות מה-X3 עם אותו מנוע. אבל ה-3GT מציעה שילוב ייחודי: שימושיות של רכב פנאי, מרחב רגליים של לימוזינה ובלי המחיר החברתי שמתלווה לכל אחד מהז'אנרים המוחצנים הללו. בקיצור, פתרון לעשירים עם מצפון חברתי מפותח. המכירות יגלו כמה כאלה יש כאן.