בית המשפט אישר את הסדר הנושים בבית החולים הדסה

משרדי האוצר והבריאות הגיעו אתמול להסכמות עם נשות הדסה, נציגי הרופאים, האחיות ועובדי המינהל והמשק על מתווה מוסכם להבראת בית החולים

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הסדר הנושים בבית החולים הדסה, נוכח הסכמת הרופאים, האחיות, עובדי מינהל והמשק, ארגון נשות הדסה והמדינה.

בנוגע לנושים הבלתי מובטחים, כמו גם הנושים האחרים הטוענים לזכות עיכבון, בשלב הזה ההסדר אינו מאושר כדי לאפשר לחברה, באמצעות הנאמנים, ולנושים לקיים הידברות ביניהם.

אתמול (ג'), כזכור, בתום משבר חמור שכמעט גרם לסגירת בית החולים הדסה, משרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכמות עם נשות הדסה, נציגי הרופאים, האחיות ועובדי המינהל והמשק על מתווה מוסכם להבראת בית החולים. המתווה החדש ינסה לשמור על יציבותו הכלכלית והמשך פעילותו הסדירה של הדסה.

ההסכם מגדיר באופן מפורט כי כהונת היו"ר והמנכ"ל תוגבל לשתי קדנציות של 4 שנים, כאשר לכהונה שנייה יידרש אישור מטעם המדינה. זאת ועוד, מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות יהיו רשאים ליזום דיון בדירקטוריון, במקרה של חריגה מתוכנית ההבראה, או בשל צורך להפסיק את כהונת מנכ"ל בית החולים, טרם סיומה.

עוד נקבע כי הרכב הדירקטוריון ישונה כך ש-7 מתוך 9 חברי דירקטוריון, לרבות היו"ר, יהיו ישראלים, כאשר 4 יהיו נציגי הציבור וימונו על-ידי ועדה ציבורית.

ההסכם אף קובע כי פגישות דירקטוריון יתקיימו אחת לחודש בישראל, וכי לדירקטוריון תהיינה סמכויות ממשיות יותר מהעבר, כך שכל ההחלטות המשמעותיות של בית החולים יחויבו באישורו.