בקרוב אצלנו? הכירו את הסדרות שצפויות לכבוש את המסך

ב-CBS מהמרים על המשכים לסדרות פשע מצליחות, הבית הלבן ממשיך לעניין את הצופים, ויש גם ניסיון מעורר מחלוקת לעורר את השיח העדתי בארה"ב ■ אילו סדרות ירתקו למסך מיליוני אמריקאים בשנה הקרובה - ואילו ייכשלו?

בחודש האחרון חשפו גופי השידור בארצות-הברית את לוחות השידורים המתוכננים שלהם לעונה הקרובה.

כולם מנסים לחפש את הסדרה שתשטוף את המסך ותהפוך להיות "שובר שורות" או "מד מן" הבאה, אבל כמו ברוב המקרים, רק מעטות מהסדרות יצליחו לבלוט ולהותיר אימפקט על טבלאות הרייטינג, ורובן יושלכו לפח האשפה אחרי עונה אחת בלבד.

מגזין "אד אייג'" סוקר את הסדרות הבולטות, וגם מנסה לחזות מה יהיו ההצלחות והכישלונות על המסך בעונה הקרובה.

בדרך החוצה? הסדרות שצפויות להיכשל

NBC: קתרין הייגל חוזרת למסך הקטן וקומדיה רומנטית שנונה

רשת NBC מציגה את הסדרה State of Affairs בכיכובה של קתרין הייגל, כוכבת "האנטומיה של גריי", שחוזרת למסך הקטן כאנליסטית של ה-CIA שמחברת את התדרוך היומי של נשיא ארה"ב על איומים למדינה. בעודם עוסקים בעבודתם הרגילה, מתמקדים שניהם בנקמת מותם של בן הנשיא וארוסה של הייגל. פרומו מרתק מבשר טובות לדרמה, כל עוד הצופה מסוגל להאמין בדמותה של הייגל.

בנוסף מציגה הרשת את הסדרה A to Z - קומדיה רומנטית בכיכובה של כריסטינה מילוטי, ששיחקה את דמות האם ב-How I Met Your Mother, של CBS. הסדרה תתמקד במכלול היחסים בין הדמויות אנדרו לזלדה, מהיום שבו נפגשו ועד לפרידתם.

CBS: משקיעה בסדרות הפשע

ההימור של רשת CBS הוא על "NCIS: ניו-אורלינס" ואם זה נשמע לכם מוכר, כנראה שיש לזה סיבה טובה. למרות הבדיחה ש-CBS הופכת לרשת ה"שיבוטים" הודות לכל סדרות-הבת NCIS ו-CSI, ממשיכות התוכניות האלה להחזיק בנתוני הצפייה הגבוהים ביותר בטלוויזיה. השכפול האחרון של סדרת הפשע NCIS צפוי לרשום ביצועים טובים, כשהוא משובץ בין התוכנית המקורית לבין הסדרה המדוברת "מבוקש לחקירה".

הלהיט הנוסף של CBS צפוי להיות הסדרה Stalker. נדיר לראות משתתפי כנס ששקועים לחלוטין בקדימונים המוקרנים באירועים אלה, אך הסדרה הזו לכדה את תשומת-הלב של הקהל באירוע הצגת לוחות המשדרים. מדובר בגרסה של סדרות מסוג Procedural (שמתמקדות בפרטים טכניים של חקירות פשע) בעלות נופך אימה/בלשי חריף יותר, ושעוסקת בצוות שרודף אחר מטרידנים.

ABC: מהמרים על שונדה ריימס

קל להמר על התסריטאית, הבמאית והמפיקה שונדה ריימס. יש לה רקורד של יצירת סדרות ששורדות. הסדרה החדשה שלה How to Get Away with Murder בכיכובה של ויולה דייביס, שתעלה ב-ABC, היא מותחן משפטי על פרופסורית למשפטים שמסתבכת עם ארבעה סטודנטים מכיתתה, כאשר בסופו של דבר עליהם ליישם בחיים האמיתיים את מה שלמדו בכיתה. How to Get Away with Murder תהנה מהצלחת "סקנדל" (היצירה הקודמת של ריימס), וצפויה לרשום ביצועים טובים.

סדרה אחרת שעשויה לעורר רעש לא קטן היא American Crime. אם הסדרה מאת ג'ון רידלי תהיה טובה כמו הפיילוט, יש לה סיכוי להתמודד עם כמה מהלהיטים החזקים של הכבלים. הצוות כולל את פליסיטי הפמן וטימותי האטון, והסדרה בוחנת את המתחים בין אמריקאים ממוצאים שונים בעקבות מתקפה על זוג צעיר.

FOX: איפה נולד "באטמן" ומה קורה באימפריית היפ-הופ?

הפרומו לסדרה "גות'אם", מעין סדרת מבוא ל"באטמן", כבר נצפה יותר מ-7 מיליון פעמים ביו-טיוב. מדובר ככל הנראה בסדרה החדשה שזכתה להייפ הגדול ביותר בעונה, בכיכובו של בן מקנזי כבלש גורדון. עם זאת, הסדרה של FOX כבר זכתה לביקורת על כך שדמותו של "באטמן" אינה מופיעה בה.

סדרת הדרמה Empire, מאת לי דניאלס והמפיק בריאן גרייזר, עוסקת במתרחש מאחורי הקלעים של אימפריית היפ-הופ, בעוד שמנהיגה מגלה שהוא גוסס ושלושת בניו ואשתו לשעבר נאבקים על כס המלכות.

הסדרה, שתכלול מוזיקה מקורית של הזמר טימבלנד וביצועים מוזיקליים אחרים, נראית שונה מכל הסדרות האחרות המשודרות כעת בטלוויזיה.

בדרך החוצה? הסדרות שצפויות להיכשל

The Mysteries of Laura: לא מרתק ולא מצחיק

דברה מסינג ("וויל וגרייס") חוזרת ל-NBC בעקבות הסדרה הכושלת ששילבה נושאים קומיים ורציניים, Smash, בתפקיד בלשית שמלהטטת בין פענוח מקרי פשע וגידול תאומים כאם חד-הורית. קשה לראות את מסינג משחקת בתפקיד בלשית אגרסיבית, ועל בסיס הקדימון שלה, הדרמה הקלילה, אינה נראית מרתקת במיוחד וגם לא מצחיקה במיוחד.

Scorpion: הגאונים המוזרים יתחבבו על הקהל?

בדברי ההסבר מדוע החליטה ללכת על Scorpion, שזכתה לכינוי "סדרת הדרמה של הגאונים", התייחסה CBS להצלחת הסדרה "תיאוריית המפץ הגדול", שעוסקת גם היא בקבוצת גאונים שאינם מצליחים להשתלב. הגאונים המוזרים האלה עוזרים לממשלה להיאבק בפשעים, אך להשוות סדרה זו ל"מפץ הגדול" נראה מוגזם מדי.

Selfie: לא תפרוץ את הדרך

הסדרה Selfie מציגה סיפור על נערה בשם אלייזה דודלי, שיש לה המון עוקבים באינטרנט אבל אין לה חברים אמיתיים.

גורו שיווק ממתג מחדש את תדמיתה הממוקדת-בעצמה של אלייזה, ומלמד אותה כיצד לתקשר עם העולם האמיתי. הסדרה, שהקרנתה תחל בעונת הסתיו, לא תהפוך לסדרה שתסלול את הדרך לסדרות דומות - וזה מה שצריכה ABC - וגם לא לסדרה שתצליח להניע את עצמה.

Mulaney: סטנדאפיסטים לא מצחיקים

הסדרה Mulaney מבית היוצר של כותב Saturday Night Live, ג'ון מולאני, והמפיק לורן מייקלס, הייתה אמורה להיות להיט, אבל הבדיחות בקדימון של הסדרה הזאת, על סטנדאפיסטים שנמצאים בדרך למעלה, לא הצחיקו במיוחד את הצופים. באירוע מיוחד של פוקס כמעט ששררה דממה כשהקדימון הוקרן, וזה אף פעם לא סימן טוב כשמדובר בקומדיה.