הסתיימו העיצומים בתנובה: אייפקס תשלם לעובדים 137 מיליון שקל

העובדים דרשו לקבל תגמול ראוי מהמכירה בשל תרומתם להשבחת החברה ■ התגמול הממוצע לעובד: 46 אלף שקל ■ יו"ר ועד העובדים: "הגענו להסכם הוגן"

רגע לפני חג השבועות, אייפקס מתקפלת ומרבעת את הסכום שהסכימה תחילה לשלם לעובדי תנובה. הלילה הגיעו הצדדים להבנות, ולפיהן התגמול לעובדים כתוצאה ממכירת השליטה בתנובה לתאגיד הסיני ברייטפוד, יעמוד על 137 מיליון שקל.

התגמול מתייחס רק לחברי הוועד, כ-3,000 עובדים, כלומר התגמול הממוצע הוא 46 אלף שקל לעובד.

הצדדים צפויים להפוך הבנות אלה להסכם מחייב שבו ייקבעו גם הקריטריונים שלפיהם ייגזר גובה המענק לכל עובד.

קרן אייפקס חתמה לפני ימים אחדים על עסקה למכירת השליטה בתנובה לתאגיד המזון הסיני ברייטפוד לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל. רווחי אייפקס מהשקעתה בתנובה עומדים על כ-3.8 מיליארד שקל ופטורים ממס.

העובדים בראשות יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, דרשו לקבל תגמול ראוי מהמכירה בשל תרומתם להשבחת החברה.

דרישת העובדים הייתה כי התגמול לא יפחת מהתגמול ששולם להם בעסקת מכירת השליטה בתנובה לאייפקס, שהגיע ל-100 מיליון שקל ושיקף תגמול בגובה 5 משכורות בלבד, אולם אייפקס הסכימה תחילה לשלם תגמול בגובה שתי משכורות בלבד לעובד.

כתוצאה מכך הכריזו העובדים על סכסוך עבודה ופתחו בעיצומים, ובמסגרתם הפסיקו את הוצאתן של גבינות לבנות ממחסני החברה, האטו את קצב הפצת המוצרים האחרים לרשתות השיווק ויתר נקודות המכירה, וצמצמו את סבבי הפצת המוצרים על-ידי המובילים לסבב אחד ביום בלבד.

העובדים ביקשו לנצל את עיתוי חג השבועות בשבוע הבא, עיתוי שיש לו פוטנציאל פגיעה קשה בפעילותה של תנובה. העיתוי הזה תרם לזירוז המשא-ומתן בין הצדדים ולהבנה עקרונית שלפיה אייפקס תשלם לעובדים תגמול בגובה 137 מיליון שקל.

לדברי שמחי, "הגענו להסכם הוגן וראוי שמביע את ההערכה לעובדים שתרמו לשגשוגה של תנובה. אני רוצה להודות לקרן אייפקס, שבתקופתה הושבחה הקבוצה, הוכנסו שיטות ניהול חדשניות, ונחתמו הסכמי עבודה מהטובים במגזר העסקי. מהלילה עובדי תנובה משנסים מותניים ונערכים לשבועות. אנו נמשיך להביא את מוצרי תנובה לכל בית ישראלי".

המשא-ומתן נוהל על-ידי עו"ד אריאל עמינצח מטעם אייפקס ועל-ידי עורכי הדין בני כהן ואלי כהן מטעם ארגון עובדי תנובה.