הבורסה בת"א משיקה אופציות על מניות בזק ופריגו

הבורסה מרחיבה את פעילות האופציות על מניות בודדות בשל פניות מצד פעילים בשוק ההון

יוסי ביינארט / צילום: אלון רון
יוסי ביינארט / צילום: אלון רון

הבורסה בת"א משיקה אופציות על מניות בזק ופריגו החל מ-28 באוגוסט. זאת, לפי הבורסה, כמענה לפנייתם של פעילים בשוק ההון להרחבת האופציות על מניות.

"השקת האופציות החדשות תאפשר לראשונה לסחור בנגזרים על מניות הכלולות בענף התקשורת אשר אינו מיוצג כיום בשוק האופציות על מניות", מסרה הבורסה. "הבורסה ממשיכה לפעול על מנת שניתן יהיה להשיק אופציות על כל המניות הכלולות במדד ת"א-25".

בשנת 2009 הושקו בבורסה אופציות על מניות וכיום נסחרות אופציות על 8 מניות (טבע, פועלים, לאומי, כיל, מזרחי טפחות, דיסקונט, רציו, אבנר) עם מחזור יומי של כ-6,500 אופציות. במחזורי המסחר באופציות על מניות חל גידול מתמשך ובאפריל השנה נרשם שיא בהיקף המסחר בהן - המחזור היומי עמד על למעלה מ-11,000 אופציות.

רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר ונגזרים בבורסה, מסר בתגובה: "מאחר שבזק ופריגו כלולות בין עשר המניות הסחירות ביותר בבורסה, ההשקה הצפויה של אופציות עליהן מהווה נדבך חשוב בצמיחתו של שוק נגזרי המניות בתל-אביב ומיישמת, הלכה למעשה, את המלצת וועדת בן חורין בדבר הצורך להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסיים הנסחרים בבורסה. נמשיך לפעול לשכלול השוק, בין היתר באמצעות השקת נגזרים על מדדים נוספים וככל שיתאפשר - השקת אופציות על כל מניות מדד ת"א-25".