יונה ויזנטל ויתר על כמחצית משכרו לטובת רשות השידור

ויזנטל - שהרוויח ב-yes כ-80 אלף שקל בחודש - צפוי להרוויח בתפקידו כעורך הראשי של רשות השידור בתקופת הפירוק כ-38 אלף שקל בחודש

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

על-פי החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, יונה ויזנטל, שמונה לעורך הראשי של רשות השידור בתקופת הפירוק, צפוי להרוויח 38 אלף שקל בחודש, כפי שהרוויח מנכ"ל רשות השידור היוצא, יוני בן-מנחם.

על-פי ההערכות בשוק, ויזנטל הרוויח כפול מסכום זה - כ-80 אלף שקל בחודש - בזמן כהונתו כסמנכ"ל התוכן של חברת הלוויין yes ב-15 השנים האחרונות.

ויזנטל פרש מ-yes עוד לפני שידע שהוא עומד להפוך לאיש המרכזי בתחום התוכן ברשות השידור בחודשים הקרובים. ועם זאת, ברור שמי שכבר התעניין בשידור הציבורי בעבר, לטש אליו עיניים.

השאלה המרכזית היא, אם כך, מדוע לאדם מוערך בשוק התוכן הפרטי לוותר על מחצית משכרו לטובת טבילה בסחי הדביק של רשות השידור? זאת במיוחד לאור העובדה כי אחרים שלהם הוצע התפקיד - ובהם מודי פרידמן, יו"ר RGE - לא היו מוכנים לעשות את הוויתור היקר.

ובכן, בסביבתו של ויזנטל מדברים מצד אחד על אדם ערכי בעל השקפה ציבורית ברורה, ומצד שני אדם די בטוח בעצמו בכדי לקוות ולהאמין שהוא יישאר ברשות השידור גם אחרי שתפורק.

ויזנטל, 52, יליד רחובות, הוא גרוש ואב לתאומים. לפני מספר שנים הוא סיפר בראיון כיצד ליווה את בנו במאבקו עד לניצחון על מחלת הסרטן וכיצד הפך לפעיל בתחום. הוא מצוי בזוגיות ארוכת-שנים עם אשת התוכן אילנית באומן ומתגורר בהוד-השרון. ויזנטל שירת בשריון וסיים תואר בכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת בן-גוריון.

אל עולם התוכן התגלגל ויזנטל דווקא בשל היותו איש כספים, כרואה חשבון וכסמנכ"ל הכספים של ספקית התוכן לכבלים ICP. אחרי 4 שנים עבר לתפקיד סמנכ"ל הכספים בערוץ הספורט, ובהמשך מונה למנכ"ל IAC סבן.

לאחר הקמת yes בשנת 2000 הצטרף ויזנטל לשורותיה ונשאר בה מאז. הוא נכנס לחברה כשהיו בה 5,000 מנויים - ויצא כשהיא תופסת נתח שוק של למעלה מ-600 אלף מנויים.

ויזנטל נחשב לקפדן מאוד וטוטאלי ומאוד דומיננטי בשוק התוכן. למרות יחסי העבודה הטובים עליהם שמר לאורך השנים, ויזנטל לא מהסס להיכנס לעימותים אם יש צורך בכך, ופתח לא אחת חזיתות מול גורמים שספגו ממנו ביקורת נוקבת. ויזנטל נטול זיקה פוליטית כלשהי.

"בחרתי ביונה ויזנטל לתפקיד, וכן להיות זה אשר אני מקנה לו את סמכויות הניהול השוטף, לאחר שהתרשמתי מקורות חייו אשר הצביעו על היותו איש מקצוע רב-ניסיון, רואה חשבון בהשכלתו, המשלב ידע והבנה בניהול ארגוני ופיננסי של גופי שידור בצד התמחות עמוקה בתכנים. הערכה כלפיו, כך למדתי, הינה רבה ביותר", הסביר הכונס הרשמי, פרופ' דוד האן, את בחירתו.