המדינה הגישה תביעה לפינוי חברת ארקיע משדה דב

על פי כתב התביעה, החל מאמצע שנות ה-90 עושה חברת ארקיע שימוש בנכסים ובשטחים שבשדה דב, לצורך פעילותה העסקית, ללא הסדרה חוזית

רשות מקרקעי ישראל הגישה היום תביעה לפינוי חברת ארקיע משדה דב. את התביעה הגישה פרקליטות מחוז תל אביב באמצעות עוה"ד רינה מיוחס, הילה ליבנה ואבי-טל שלומי בהליך סדר דין מקוצר, לפינויה של חברת ארקיע, וכלל החברות הקשורות אליה, מהקרקע שבעלות המדינה.

על פי כתב התביעה, החל מאמצע שנות ה-90 עושה חברת ארקיע שימוש בנכסים ובשטחים שבשדה דב, לצורך פעילותה העסקית, ללא הסדרה חוזית.

עוד טוענת המדינה בכתב התביעה כי כל ניסיון להסדיר את השימוש שעושה חברת ארקיע בקרקע העלה חרס, והלכה למעשה, השימוש העסקי המבוצע על ידה בקרקע נעשה ללא הרשאה, תוך הפרת תום הלב ותוך פגיעה קשה ובלתי מוצדקת בקופה הציבורית, בניגוד גמור לתקנת הציבור ולהסכמות מאוחרות אליהם הגיעו הצדדים.

בנוסף טוענת המדינה כי מלבד הפגיעה באינטרס הציבורי, מעצם השימוש בקרקע ללא הרשאה או תשלום דמי שימוש ראויים, קם אינטרס ציבורי נוסף לפינוי ארקיע מהקרקע ומקורו בהחלטת הממשלה, אשר קיבלה את אישור בית המשפט, הקובעת כי שדה דב יפונה עד לסוף שנת 2018, כאשר לצורך פינוי זה התחייבה רשות שדות התעופה, בהסכם מול רשות מקרקעי ישראל, להפסיק את הפעילות התעופתית של החברות המסחריות בסוף חודש יוני 2016.

מארקיע נמסר כי "לאחר שנלמד את כתב התביעה, נגיש את תגובתנו לבית המשפט. בכל הנוגע לשדה דב, לארקיע אחזקות וזכויות במקרקעין עליהם מצוי שדה דב מאז שנת 1950. ארקיע פועלת משדה דב עפ"י חוק וברישיון מזה למעלה מ-60 שנה, ופעילותה מהווה עורק תחבורתי עיקרי לחיבור הפריפריה למרכז הארץ".