למה התאבדו שני עובדים במו"לית של "טיימס" ו"סאן"?

News UK, המו"לית של העיתונים הבריטיים "טיימס" ו"סאן", פתחה בחקירה פנימית בעקבות התאבדות שני עובדים במחלקה המסחרית שלה, על רקע חשש שהיו נתונים בלחצים בלתי סבירים לעמוד ביעדי מכירות

News UK, חברת ההוצאה לאור של העיתונים הבריטיים "טיימס" ו"סאן", פתחה בחקירה פנימית בעקבות התאבדות שני עובדים במחלקה המסחרית שלה בתוך כמה שבועות, על רקע חשש שעובדי המחלקה הזו חיים תחת לחצים בלתי סבירים לעמוד ביעדי מכירות.

מלבד מקרי המוות הטרגיים, לפחות 9 עובדים נוספים במחלקת הפרסום של החברה נשלחו באחרונה לימי מחלה בעקבות תלונות שקשורות למתח נפשי.

הפרסום על החקירה הפנימית מגיע אחרי שהתברר כי אחת הבכירות בחברה, ששייכת לתאגיד המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק, התגאתה בכך שהמחלקה המסחרית ומחלקות המערכת בחברה "עובדות כעת בשיתוף-פעולה הדוק", למרות שרשמית הן נשארו נפרדות לחלוטין.

טיפאני דארק, מנהלת תחום התוכן היצירתי של News UK, אמרה בראיון לרגל השקת החטיבה המסחרית החדשה של החברה, שנקראת Newsroom, שהעיתונאים מבינים כעת שהם צריכים "ללכלך את הידיים" כדי למצוא חן בעיני מפרסמים.

דארק הוסיפה כי News UK התעקשה על שיתוף-פעולה הדוק יותר בין העיתונאים שלה לעובדי מחלקות הפרסום, וההתעקשות הזו הייתה גורם חשוב בהצלחה של המחלקה המסחרית החדשה. היא גם גילתה שנציגי המחלקה המסחרית משתתפים כעת בישיבות המערכת היומיות של עיתוני החברה, שבהן דנים בכירי העיתונאים בכתבות שהעיתון יפרסם באותו יום.

טענות נגד "גארדיאן"

בינתיים הסתבך גם היומון "גארדיאן" בהאשמות דומות בנוגע ליחסים שלו עם מפרסמים, בעקבות טענות שהוא שינה כתבה חדשותית מחשש לפגיעה בענקית המחשוב והאלקטרוניקה אפל.

חשוד נוסף הוא העיתון "דיילי טלגרף", שמכחיש טענות שלפיהן הוא אינו שומר על "חומה סינית" בין מחלקת הפרסום למערכת שלו.

לפי "דיילי טלגרף" מהיום (ב'), ביולי 2014 קנתה אפל פרסום עטיפה באתר האינטרנט של ה"גארדיאן", בתנאי שהפרסומת לא תופיע לצד חדשות שליליות, לא דווקא על אפל. מקור פנימי בעיתון מסר כי כותרת כתבה על עיראק באתר החדשות שונתה כדי שלא לפגוע באפל, והכתבה הוסרה לאחר מכן לחלוטין מן האתר.

אותו מקור הוסיף כי "אם עובדי המערכת היו יודעים מה קרה שם, הם היו מתמלאים פחד".

"גארדיאן" סירב להגיב על ההאשמה הספציפית הזו, אך הגיב באמירה ש"מעולם לא קורה שהתוכן המערכתי עובר שינוי כדי לעמוד בדרישות של מפרסם". הדובר הוסיף כי "אפל, וכמוה גם מפרסמים אחרים, בוחרים לעיתים להציג דרישות לגבי סוג התכנים שהפרסומת שלהם מופיעה לצידם. אם התוכן בעמוד הבית לא עומד בדרישות, המודעה תוסר ממנו".

דארק מחברת News UK, שהייתה בעברה עורכת מגזין האופנה של "סאנדיי טיימס", אמרה בראיון איתה שהעיתונאים בחברה מתבקשים יותר ויותר לכתוב תכנים לקמפיינים של פרסום.