המעו"ף עלה לשיא חדש; שופרסל זינקה 9%, דסק"ש 5.7%

המשנה לנגידת בנק ישראל נדין בודו-טרכטנברג: נפחית את הריבית מתחת לאפס אם השקל ימשיך להתחזק ■ בשוק האג"ח נרשמו עליות חדות ■ הפסד שנתי של 107 מיליון שקל לשופרסל ■ מחזור גבוה

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ד') בעליות ומדד המעו"ף פרץ לשיא חדש ברמה של 1,508.9 נקודות. זאת ברקע ירידות קלות בוול סטריט. אמש, נציין, ננעל מדד ה-S&P 500 בשיא חדש. בשוק האג"ח נרשמו עליות חדות על רקע דברי המשנה לנגידת בנק ישראל (על כך בהמשך) והתשואה על אג"ח ממשלתית שקלית ל-9 שנים ירדה ל-1.6%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

המשנה לנגידת בנק ישראל נדין בודו-טרכטנברג התראיינה לסוכנות "רויטרס" ואמרה כי אם השקל ימשיך להתחזק, בנק ישראל יוריד את הריבית מתחת לאפס. דבריה של טרכטנברג נאמרו יומיים לאחר שבנק ישראל הפחית במפתיע את הריבית ב-0.15% לשפל כל הזמנים ברמה של 0.1%. ."עלינו לוודא כי הפיחות בשקל יימשך", אמרה טרכטנברג וציינה כי הבנק עדיין לא מיצה את השימוש בכלים המוניטאריים.

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן-אלדובי, העריך היום כי "נגידת בנק ישראל תמשיך לתמוך בשקל חלש, עובדה אשר תטיב עם יכולת החברות להמשיך לגייס חוב בזול ותימשך בטווח הקצר הריצה לכיוון נכסי סיכון. בעיקר לאפיקים הקונצרנים והמניות בארץ ובכלל בשווקים הגלובליים".

הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית בישיבות הקרובות, כך עולה מדבריה של ילן אתמול מול הקונגרס, בעדותה החצי-שנתית. עם זאת, ילן הדגישה כי בקרוב הפד יחל לשקול העלאת ריבית על בסיס כל ישיבה כשלעצמה.

המועצה האירופאית וה"אירוגרופ" הודיעו אתמול כי רשימת הרפורמות שהעבירה יוון מספיק טובה על מנת להתקדם לעבר הארכת תוכנית החילוץ. רשימת ההתחייבויות של יוון כוללת המשך מכירת נכסים במדינה, קיצוץ עלויות הפנסיה, אי העלאת שכר המינימום ורפורמות מסוימות במיסוי. צעדים אלה גררו בימים האחרונים תרעומת מצד הציבור היווני, ומסתמנת מחאה גוברת כלפי מה שמכונה "בגידה" של הממשלה החדשה בעקרונותיה.

אזהרת רווח ללאומי

מספר ימים אחרי דיסקונט , גם בנק לאומי מפרסם היום אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2014 שבו הוא צופה כי לא ירשום רווחיות. בשנת 2014 כולה בנק לאומי מעריך כי הרווח יסתכם ב-1.6 מיליארד שקל - ירידה של 17% לעומת הרווח הכולל בשנת 2013. [לסיפור המלא]

שופרסל סיכמה הבוקר את הרבעון הרביעי של 2014 ואת השנה כולה, עם קיטון של 4.3% בהכנסות הרבעוניות ל-2.8 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-42 מיליון שקל אולם היה גבוה מציפיות האנליסטים. בשנה כולה, רשמה שופרסל הפסד של 107 מיליון שקל על הכנסות שירדו ל-11.6 מיליארד שקל. בעקבות שופרסל נרשמה עלייה חדה במניית דסק"ש.

מניית אסם בלטה בעלייה חדה, בין השאר על רקע פרסום מחקר הקושר בין אכילת במבה בגיל מוקדם לצמצום האפשרות לפתח אלרגיה לבוטנים. גם מניית שטראוס רשמה עלייה החדה.

חברת סאפיינס דיווחה היום כי צמחו ברבעון הרביעי של 2014 ב-15.4% לכ-41.8 מיליון דולר, בהשוואה לכ-36.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה (Non-GAAP) עלה אף הוא והסתכם ברבעון הרביעי בכ-4.9 מיליון דולר בהשוואה ל -3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניות "לוויתן" נשארו במוקד לאחר שנפלו אתמול ברקע החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לדחות את פרסום הקביעה לגבי סוגיית ההסדר הכובל בתחום הגז הטבעי לאחר הבחירות. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

טאואר הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה שלשום על שנת שיא בהכנסות, עם רבעון רביעי משופר. מנייתה זינקה שלשום, ואתמול נסחרה המניה במחזורי מסחר משמעותיים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]