כוכב קולג'ים: אל תבנה בהכרח על קריירת ספורט מקצוענית

רק 1.2% מכדורסלני הדרג הבכיר של המכללות יצליחו להשיג חוזה ב-NBA; סטטיסטית, גם שחקני פוטבול, הוקי קרח וכדורגל בקולג'ים יתקשו מאוד להפוך למקצוענים

דיוק זוכה באליפות ה-NCAA ל-2015, כדורסל, קולג'ים, מכללות / צלם: רויטרס
דיוק זוכה באליפות ה-NCAA ל-2015, כדורסל, קולג'ים, מכללות / צלם: רויטרס

שבוע אחרי טורניר המכללות הארצי בכדורסל, מתחילים כמה מהשחקנים להודיע על כוונתם לצאת לדראפט הקרוב של ה-NBA - כולל שני שחקנים של האלופה דיוק (ג'סטין ווינסלואו וג'אהיל אוקפור) שעוזבים את המכללה אחרי עונה אחת בלבד.

אלא שהרוב המכריע של שחקני הכדורסל לא יצליחו לעולם להגיע לליגה הטובה בעולם: רק 1.2% מהשחקנים בדרג הבכיר של המכללות (דיביז'ן 1) יצליחו לשחקן בקבוצת NBA.

מדובר בשיעור השני הכי נמוך מבין הליגות המקצועניות. המשימה שהכי קרובה לבלתי אפשרית היא המעבר למקצוענות מליגות המכללות בהוקי קרח - רק 0.8% מבין שחקני הקולג'ים מצליחים להגיע ל-NHL.

גם בקרב שחקני הפוטבול הסיכויים הם קלושים: שיעור השחקנים שמצליחים להגיע ל-NFL עומד על 1.6%; בכדורגל מצליחים 1.9% משחקני המכללות להגיע ל-MLS. הסיכויים הטובים ביותר להגיע לליגה המקצוענית היא של שחקני הבייסבול - כ-9.4% משחקני המכללות גם מצליחים להשיג חוזה ב-MLB.

לגבי נשים, הרי שהליגה המקצוענית המשמעותית היחידה היא ה-WNBA, ושיעור ההצלחה להגיע מהקולג'ים אל ליגת הכדורסל המקצוענית לנשים עומד על 1.9% בלבד.