רני צים מעביר את תקציב אופיס דיפו לזרמון DDB

צים קיבל את מלוא הבעלות על אופיס דיפו, לאחר שיצא מהשותפות בריטייל 3000 ■ טוען: "לרשת פוטנציאל עצום" ■ היקף התקציב השנתי: כ-5 מיליון שקל במחירים ריאליים

סניף אופיס דיפו / צלם: סיון פרג'
סניף אופיס דיפו / צלם: סיון פרג'

השינויים בבעלות על רשת אופיס דיפו מביאים שוב לשינויים במערך הפרסום של החברה: ל"גלובס" נודע כי תקציב הרשת יטופל במשרד הפרסום זרמון DDB. מנתוני יפעת פרסום עולה כי היקף התקציב השנתי עומד על כ-5 מיליון שקל במחירים ריאליים.

בשנים האחרונות עברה אופיס דיפו שינויים רבים, הן מבחינת בעלי המניות והן מבחינת משרדי הפרסום. אחרי שנתיים סוערות ברשת, שבהן היא עברה בעלות יותר מפעם אחת, ולאחר שתחת הבעלות של אבי מלכה היא הגיעה להקפאת הליכים וכמעט לידי פירוק, בסוף 2013 אופיס דיפו נרכשה על-ידי קבוצת ריטייל 3000.

בהמשך לכך, הרוכשת העבירה את תקציב הפרסום של הרשת, שטופל במשך שנים ארוכות במשרד הפרסום גיתם BBDO, למשרד שטרית מדיה גרופ. באותה עת, מי שהחזיק בבעלות על ריטייל 3000 היה רונן לוי, ובהמשך חבר אליו רני צים שהזרים לקבוצה מעל 30 מיליון שקל.

התקווה הייתה להפוך את ריטייל 3000 לשחקנית מרכזית בתחום הריטייל בארץ, אך נראה כי התוכניות והתקוות של צים לא התממשו, והוא החליט לצאת מהשותפות. כיוון שצים כבר הזרים כסף לחברה המשותפת, הצדדים הגיעו לסיכום של חלוקת העסקים, כך שצים קיבל את מלוא הבעלות על אופיס דיפו; ואילו רונן לוי קיבל את מבנה הנדל"ן ואת הרשתות כפר השעשועים וטופטיקה.

כעת מבצע צים שינוי במערך הפרסום, כאמור, ומעביר את התקציב לזרמון DDB.

הקמפיין הראשון, אשר תעלה הרשת, יתמקד בנושא החזרה לבית-הספר, שאמור להיות פיק שיווקי משמעותי עבורה. הקמפיין יעלה תחת הססמה "גדול כמה שזה משתלם", ויתפרס במדיות הדיגיטליות ובטלוויזיה.

צים מסר בתגובה: "אופיס דיפו היא רשת בעלת פוטנציאל עצום, אשר עדיין לא הגיעה לכדי מיצוי בישראל. בחודשים האחרונים התחלנו תהליכי עומק, שבמסגרתם הקטנו את ההוצאות והגדלנו את המחזור, אשר נע כיום סביב ה-150 מיליון שקל. בסוף הרבעון הראשון השנה אופיס דיפו הפכה לרשת רווחית.

"כחלק מתהליך ההתייעלות הקטנו סניפים שהיו גדולים מדי, ובכך הפכנו את הרשת לעממית ולתחרותית יותר במחירים. הבחירה במשרדו של אילון זרמון, כמשרד הפרסום אשר ילווה את הרשת, בא מתוך צורך במיתוג מחדש ובניית שפה פרסומית עדכנית".