העליון: ערן מלכה יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו

השופט סולברג קבע כי העובדה שמלכה הודה והורשע במעשי השוחד צריכה להביא לכך שיישאר במעצר - זאת להבדיל משותפו לכאורה, עו"ד רונאל פישר, שכופר בנטען נגדו ושוחרר למעצר-בית

רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי
רב פקד ערן מלכה/ צילום: ליאור מזרחי

ערן מלכה יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו: בית המשפט העליון דחה היום את ערעורו של קצין המשטרה לשעבר, רב-פקד ערן מלכה, על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים להאריך את מעצרו, תוך שקבע כי העובדה שמלכה הודה במעשי השוחד והורשע במסגרת הסדר טיעון בהם, צריכה להביא לכך שמלכה ייוותר במעצר. זאת להבדיל משותפו לכאורה לניהול רשת השוחד והמירמה, עו"ד רונאל פישר, שכופר בנטען נגדו, ואשר שוחרר למעצר-בית תחת פיקוח אלקטרוני.

"אין צורך להכביר מילים על אודות חומרת המעשים המיוחסים לפישר ולמלכה בכתב האישום", כתב השופט נעם סולברג בהחלטתו.

השופט ציין כי על פני הדברים, מסוכנותם 'זועקת', ועילות מעצר נוספות מתחדדות אף הן, "בשים לב לשיטתיות, לתכסיסנות ולתעוזה שהפגינו השניים, בעודם משבשים מהלכי משפט מן היסוד, בבוז מוחלט כלפי שלטון החוק, תוך פגיעה חמורה ברשויות האכיפה, כשתאוות-בצע חסרת מעצורים מנחה את פעולותיהם".

לדברי השופט, בסיכומו של דבר, עומק החשש מפני שחרורם של פישר ומלכה לחלופת מעצר הריהו דומה למדי. עם זאת, לדברי השופט, "מזדקר נושא הרשעתו של מלכה, המטה את הכף לחובתו".

סולברג ציין כי מדובר בהכרעה גבולית, שתוצאתה אינה פשוטה או מובהקת כלל ועיקר. "זהו טבעם של מקרי-גבול, שהאחד יכול להימצא מעברו האחד, והאחר מעברו השני, ואף כי קָרַב זה אל זה - התוצאה שונה", סיכם.

מלכה מיוצג בידי עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד-כהן.