הבורסה ננעלה ביציבות; מיילן טיפסה 3%, פריון 5.2%

יציבות בוול סטריט ומגמה מעורבת באירופה ■ עליות חדות במסחר באסיה הבוקר ■ מיילן עברה את המכשול הרגולטורי האחרון להשתלטות על פריגו והחלה להיסחר היום בת"א ■ שופרסל עברה לרווח נקי ותפעולי ברבעון השלישי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') ביציבות, בהתאם למגמה בוול סטריט וברקע למגמה מעורבת בבורסות אירופה. את מדד המעו"ף הובילו בעליות מניות חברה לישראל וכיל, בעוד בזק רשמה ירידות חדות בליווי מחזורים גבוהים. מניית מיילן, ששווי השוק שלה עומד על 90 מיליארד שקל, החלה להיסחר היום בבורסה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

טל פלג, מנהל מחלקת השקעות בקרנות נאמנות אפסילון, מציין כי "בימים האחרונים חווה שוק האג"ח המקומי ירידת מחירים (ועליית תשואות), שנבעה בין היתר מהתבטאויותיה של הנגידה האמריקנית כי הריבית בארה"ב עשויה לעלות עוד השנה. המשק הישראלי עבר שינויים מבניים כאשר יוקר המחיה נמצא עדיין בסדר ראש העדיפויות וממשיך למתן לחצים אינפלציונים. אם נוסיף את הקיפאון בפעילות בעת האחרונה עקב האירועים הביטחוניים ואת תיסוף השקל מול סל המטבעות, אנו מתקשים לראות באופק עלייה בריבית השקלית. מאחר שעקום התשואות הישראלי הינו מהתלולים בעולם, נראה שמתחילה להיווצר הזדמנות קניה באפיק הממשלתי המקומי".

פער הארביטראז החיובי מוול סטריט והמניות הדואליות נותנות רוח גבית במסחר. בין המניות שבלטו במסחר נציין את פריון ואודיוקודס שזינקו אתמול בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות הכספיים שלהן, כמו גם טבע וכיל .

באסיה המדדים נסחרו היום בעליות חדות בהמשך לנעילה החיובית בוול סטריט אמש ובאירופה המסחר מתנהל בנטייה לעליות. בניו יורק נרשמו עליות של עד 0.5%, כשמחיר הנפט זינק ב-4% ותרם לסנטימנט החיובי. המשקיעים ממשיכים להתמקד בנתוני המאקרו ובדוחות הכספיים וממתינים בדריכות לדוח התעסוקה שיפורסם בסוף השבוע וצפוי להשפיע על כוונות הפד בהעלאת הריבית בארה"ב לראשונה מזה כעשור.

היום החלה להיסחר בבורסה בת"א מניית מיילן במסגרת הרישום הכפול תחת הסימול (מיילן), ותהפוך לאחת החברות הגדולות ביותר בבורסה. המניה צפויה להצטרף בהמשך למדד המעו"ף ותהיה אחת משלוש החברות הגדולות במדד - אחרי טבע ולצד פריגו. מיילן דיווחה הלילה, כי קיבלה את אישור רשויות ההגבלים בארה"ב לרכוש את פריגו וכעת מה שנותר היא הסכמת בעלי המניות של פריגו; הדד ליין - ב-13 בנובמבר.

הבורסה הבהירה, כי מניית מיילן לא תצורף למדדי הבורסה במסלול מהיר, וצירופה למדדים תלוי בהצעת הרכש. אם הצעת הרכש תיענה בחיוב ע"י בעלי המניות של פריגו, מיילן תחליף את פריגו בכל המדדים אליהם היא שייכת במועד עדכון המדדים ב-15 בדצמבר, כשהודעה על כך תצא לכל המאוחר ב-15 בנובמבר לאחר החלטת בעלי מניות פריגו. אם הצעת הרכש לא תיענה, המניה תצטרף למדדים בנפרד בעדכון המדדים כאמור.

שופרסל המשיכה להיסחר היום על רקע הודעת היו"ר רפי ביסקר על התפטרותו מהחברה לאחר 8 שנים. אתמול המניה סיימה בעליות בעקבות ההודעה. החברה דיווחה היום על הדוחות הכספיים לרבעון השלישי, לפיהם החברה עברה לרווח נקי של כ-47 מיליון שקל בהשוואה להפסד בסך 24 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ללא שינוי ב-כ-2.99 מיליארד שקל. החברה עברה לרווח תפעולי של 87 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך 3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

דרבן מקבוצת כלכלית ירושלים הודיעה היום כי היא מוכרת נכס בברלין בתמורה לכ-142 מיליון שקל. החברה תרשום רווח של כ-8 מיליון שקל. במסגרת העסקה, הפקיד הרוכש בנאמנות ללא זכות החזר, סך של כ-7 מיליון שקל (כ- 1.65 מיליון אירו), ויתרת התמורה תשולם לא יאוחר מינואר 2016. השלמת העסקה צפויה בשבועות הקרובים.

בתוך כך, מניית כלכלית ירושלים ממשיכה להיסחר על רקע המתווה שהוסכם בין איש העסקים אליעזר פישמן לבין בנק לאומי, לפיו בקשת הכינוס שהגיש הבנק תוסר, וכן הבנק ימנה מטעמו מנהלים מיוחדים, לצורך ניהול מכירת מניות השליטה בכלכלית ירושלים (כ-40% ממניות כלכלית ירושלים).

אורמת טכנולוגיות דיווחה היום כי ההכנסות צמחו ב-16.1% ברבעון השלישי ל-162.9 מיליון דולר, לעומת 140.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות זינק ל-72.1 מיליון דולר (1.41 דולר למניה בדילול מלא). בנטרול נכס המס הנדחה והוצאות נלוות, הרווח הנקי הסתכם ב-23.4 מיליון דולר לעומת 16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 42%. החברה הודיעה כי היא מעלה ומצמצמת את טווח ההכנסות השנתי וכן כי היא מעלה את תחזית ה-EBITDA המתואם. דיתה ברוניצקי, המייסדת והמנכ"לית לשעבר, הודיעה על פרישתה מהדירקטוריון.

סאפיינס דיווחה היום כי הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון השלישי גדל בכ-58.1% לכ-7.0 מיליון דולר. הרווח הנקי (Non GAAP) עלה ב-42.4% לכ-5.8 מיליון דולר.