נעילה שלילית בבורסה; רציו ירדה 1.3%, רמי לוי צנחה 5%

שבוע גורלי בשוקי העולם, בין היתר בשל פרסום דוח התעסוקה לחודש נובמבר בארה"ב והחלטת ריבית בגוש האירו ■ EMG: לא ידוע לנו על עסקה בין לוויתן לחברת דולפינוס

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה שלילית, חרף עליות השערים שאפיינו את מרבית שעות המסחר. זאת, על רקע ירידות שערים בוול סטריט, בשל נתוני מאקרו שפורסמו בארה"ב.

 

ארה"ב והעולם כולו מצויים בפתחו של שבוע מסחר גורלי, אשר בסיומו ייפול כנראה הפור בנוגע להעלאת ריבית ראשונה בארה"ב מאז 2006. היום צפויים להתפרסם נתונים מדויקים יותר בנוגע למכירות הבלק פריידיי ביום ו' האחרון, עוד איתות לאיתנותו של הצרכן האמריקאי, על אף העובדה כי הפוקוס עובר יותר ויותר למכירות און ליין.

נתוני המכירות אומנם חשובים, אך הדובדבן שבקצפת יהיה דוח התעסוקה לחודש נובמבר שיפורסם ביום שישי. על פי רוב התחזיות, הדוח הוא שיקבע סופית האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית עוד השנה. על פי התחזיות, כ-200 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש נובמבר בעוד שיעור האבטלה צפוי להיוותר על כנו ברמה של 5%.

גם באירופה לא שקט, וישנה ציפייה דרוכה להחלטת הריבית ביום ה' הקרוב בגוש האירו. על פי התחזיות, הבנק המרכזי באירופי יודיע על הרחבת התוכנית לרכישות אג"ח או כל צעד מרחיב אחר, מהלך המנוגד בהגדרה למדיניות המרסנת בה צפוי הפד לנקוט.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי אפסילון, מציין היום כי "הירידה החדה במחירי הסחורות התעשייתיות בשבוע שעבר יכולה להעיד לא רק על ירידה בקצב הצמיחה בסין, כי אם גם על התמתנות בכלכלה הגלובלית מאחר וסין היא עדיין מקור ייצור גדול בעולם. חיזוק לכך ניתן למצוא גם בתשואות בארה"ב אשר נותרו נמוכות גם לאחר שמתרבים הסימנים להעלאת ריבית בחודש הבא. אני מעריך שהשווקים ימשיכו לחפש כיוון ברור יותר בזמן הקרוב וינועו בטווח צר".

 

ברקליס מנפק היום המלצה שורית על מניית בנק לאומי , במחיר יעד של 18 שקל, פרמיה של כ-29% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו  ריכזו עניין, והפעם סביב סימני שאלה בנוגע לעסקה למכירת גז מ"לוויתן" למצרים: חברת EMG, המפעילה את צינור הגז בין ישראל למצרים, אשר לפי הדיווחים דרכו אמור לעבור הגז בעסקה בין שותפות "לוויתן" לדולפינוס המצרית, טוענת כי לא ידוע לה על עסקה או אפילו מו"מ. [לסיפור המלא]

עוד משוכה בדרך לרכישת הפניקס  מידי קבוצת דלק  על ידי פוסון הסינית בדרך ליפול: הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, נוטה לאשר את הרכישה. כך על פי הערכות בשוק, שנשמעות היום.

רמי לוי  סיכם היום את הרבעון השלישי של השנה עם דוחות כספיים מעורבים. מחד, ההכנסות רשמו עלייה של כ-16% לכ-1.02 מיליארד שקל, ומאידך, הרווח הנקי נחתך והסתכם בכ-15.8 מיליון שקל.