הבורסה ננעלה בעליות; ישראמקו זינקה ב-5.5%, אבנר ב-5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.82 מיליארד שקל ■ עליות חדות בבורסות אירופה ■ אופנהיימר: מניית טאואר בדרך ל-20 דולר ■ היום יפורסם מדד המחירים לצרכן

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') בעליות שערים, ברקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. כעת נסחרות הבורסות באירופה בעליות שערים חדות, ומגמה חיובית נרשמת גם בבורסות של ארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.82 מיליארד שקל.

 

"ההחלטה הכלכלית של השנה" תתפרסם מחר, כאשר הפדרל ריזרב יקבע את גובה הריבית בארה"ב. בעוד מרבית הכלכלנים והאנליסטים מעריכים כי הפד יעלה את הריבית, לראשונה מזה כעשור, קיימת חשיבות עצומה להודעה שתלווה את ההחלטה, כגון כיצד מעריך הבנק המרכזי את ההתאוששות הכלכלית או האם הוא רואה עוד העלאות ריבית בעתיד הקרוב.

ואולם, לא רק הריבית בארה"ב מהותית כעת לשווקים. הנפט משחק תפקיד משמעותי, כשצנח בסוף השבוע לשפל של שנים. אתמול התאושש מחירו של הזהב השחור, ולכולם ברור כי המשך ירידות בו עשוי לערער את ההתאוששות הכלכלית העולמית.

 

בזירה המקומית, הלמ"ס תפרסם היום ב-18:30 מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר. בשוק מעריכים כי המדד יעלה לכל היותר ב-0.1%.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין היום כי "העצבנות הרבה לפני הודעת הריבית של הפד צפויה להמשך גם בימים הקרובים, בעיקר לאור העובדה שההעלאה הנוכחית מתבצעת על רקע אירועי מקרו עולמיים דרמטיים כמו המשך הנפילה במחירי הנפט ואי היציבות בשווקי העולם. לא מן הנמנע שהמשקיעים בעולם יעדיפו לצאת לחופשת חג המולד עם חשיפות קטנות לנכסי הסיכון, על כל ההשלכות שיש לזה על מחירי הנכסים".

התחזיות של S&P מעלות לשנת 2016 בבורסה

יממה לאחר הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיה, סופגת היום פרוטרום  סיקור צונן מלאומי שוקי הון, המצמיד למניית החברה המלצת "תשואת חסר", ומעלה את מחיר היעד ל-145 שקל למניה, שווי נמוך משמעותית משוויה בבורסה.

אתמול בשלב הנעילה בוצע עדכון המדדים החצי-שנתי. בין השינויים המשמעותיים: כניסתה של מיילן  למדד ת"א 100.

משרד התקשורת החליט היום לפעול נגד גולן טלקום ובשלב הראשון יחולטו ערבויות של החברה בהיקף של 30-40 מיליון שקל בגין אי עמידה בפריסת הרשת. מניות הסלולר הגיבו בבורסה בעליות חדות. נציין את סלקום  ופרטנר 

סודהסטרים  עשתה גם היא עלייה מוול סטריט, ומנייתה החלה היום להיסחר בבורסה המקומית.

טאואר  זכתה אמש להמלצה אוהדת במיוחד מגוף גדול ומשמעותי - אופנהיימר, אשר החל לסקר את מניית החברה בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 20 דולר, פרמיה של 40% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

מניות האנרגיה כגון אבנר , דלק קידוחים  ורציו   הוסיפו לרכז עניין ברקע התאוששות מחיר הנפט. אתמול צנחו המניות בחדות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]