נחשפה רשת חשבוניות פיקטיביות בהיקף 700 מיליון שקל

זאת בתחום כוח-האדם לבנייה ■ בנוסף הותר לפרסום כי רשות המסים עצרה 15 חשודים בחשד לקיזוז והפקת חשבוניות פיקטיביות ועבירות מס בהיקף מוערך של עשרות מיליוני שקלים בתחום הדלק

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

רשות המסים חושפת עוד רשת להפצת חשבוניות פיקטיביות לכאורה: בפעילות משותפת של חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון ויחידת יהלום ברשות המסים, בשיתוף משטרת ישראל, נחשפה רשת החשודה בהפצה ובקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף חסר תקדים של כ-700 מיליון שקל, בהלבנת הון בהיקפים גדולים וכן בעבירות של זיוף ורישומים כוזבים בתאגיד.

הפעילות המודיעינית בעניינה של הרשת החל בעקבות חקירה שנערכה על-ידי חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות. בעקבות אותה החקירה התגלה כי מדובר בפרשה רחבת-היקף ורבת-מעורבים, ועל כן הוקם צוות חקירה מיוחד, שביצע פעולות חקירה סמויות ואסף מידע מודיעיני רב.

אתמול (ב') הפכה החקירה לגלויה, ונעצרו מספר מעורבים עיקריים, בהם אופיר גלפר (38) מאשדוד, שחר לב (37) מגבעת כ"ח, מקסים רוזנפלד (35), בוריס לוין (45) ודמיטרי ציבולסקי (40) מראשון-לציון, ארתור אבאייב (33) וסרגיי סידורוב (47) מפתח-תקווה. 

בשל היקפי העבירות ובדיקת הראיות שעוד דרושה בשלב זה, מרבית המידע על החקירה עודנו חסוי; עם זאת, בחקירה כבר עלה כי דמיטרי ציבולסקי הוא הבעלים של חברת "א.ז. שירותי אספקת עובדים" בע"מ, ועל-פי החשד, הוא קיזז בספרי החשבונות של החברה חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בין השנים 2011 ל-2015. מעצרו הוארך ב-3 ימים.

עמו נעצר גם מקסים רוזנפלד, בעל חברה המספקת כוח-אדם לחברות בנייה - המשלם לספקיו גם באמצעות העברות זהב, שעורך דינו טען כי קבלני המשנה ששכר הם אלה שסיבכו אותו. מעצרו הוארך ב-6 ימים.

השופט מנחם מזרחי מבית משפט השלום בראשון-לציון אישר את הארכת מעצרם של 11 החשודים שהובאו בפני בית המשפט ביומיים עד 7 ימים. 

המעצרים נעשו במסגרת מאבק הרשות בחשבוניות הפיקטיביות, הנחשבות ברשות ל"מכת מדינה". 

דלקים מהולים

עוד הותר לפרסום הבוקר (ג') כי במסגרת צוות חקירה מיוחד משותף של רשות המסים והמשטרה עוכבו ונעצרו לחקירה 15 חשודים בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, קיזוז והפקה של חשבוניות פיקטיביות ועבירות מס בהיקף מוערך של עשרות מיליוני שקלים בתחום הדלק.

על-פי החשד, אחד החשודים ניהל בצוותא עם אחרים עסק למהילה ומכירה של דלקים מהולים, תוך שימוש במצג-שווא בנוגע למעורבותו בחברה, ותוך שהוא מפר תנאים שקבע לו בית המשפט בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו על-ידי רשות המסים בגין עבירות דומות.

על-פי החשד, המעורבים ביצעו שימוש בחשבוניות פיקטיביות לצורך קבלת כספים במירמה מרשויות המס.

במסגרת הפעילות שנערכה הבוקר, ערכו שוטרים וחוקרי מכס ומע"מ תל-אביב ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם ותפסו מסמכים וכן כספים ורכוש לצורך בקשת חילוט.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חלק מן החשודים לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בהמשך היום.