הבורסה ננעלה בעליות; כיל זינקה ב-6.5%, אבוג'ן ב-9.2%

מחזור המסחר הסתכם בכ-2.13 מיליארד שקל ■ בנק לאומי צפוי לקבל 473 מיליון שקל בגין העסקה בה תרכוש ויזה העולמית את ויזה אירופה ■ אפריקה בסכנת הסדר חוב נוסף ■ אישור לשותפויות תמר לייצא גז למצרים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') במגמה חיובית על רקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. פקיעת אופציות המעו"ף לחודש דצמבר התרחשה הבוקר בשער קובע 1506.67 נקודות. נזכיר כי היום יינעל המסחר בוול סטריט מוקדם (20:00 שעון ישראל) ומחר לא יתקיים מסחר בניו יורק לרגל חג המולד. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.13 מיליארד שקל.

 

הנתונים הכלכליים ממשיכים לזרום ברחבי העולם ולהציג תמונה די מעורבת, ומעניין יהיה לבחון כיצד תתמודד כלכלת ארה"ב בפרט וכלכלת העולם בכלל אם העלאת הריבית האחרונה של הפד והצפי להעלאות ריבית נוספות ב-2016. בינתיים, התנודתיות בנפט נמשכת, ואיתה השאלה כיצד ישפיע הזהב השחור על הכלכלה הגלובאלית.

היום נסחרים החוזים על הנפט בעליות של כ-1%. 

פסגות: המלצות ההשקעות החמות לקראת 2016

בנק לאומי  צפוי לקבל 473 מיליון שקל בגין העסקה בה תרכוש ויזה העולמית את ויזה אירופה, בשל הנתח של ויזה אירופה בו מחזיק הבנק. בנובמבר, נזכיר, הכריזה ויזה כי היא תרכוש את ויזה אירופה בסכום של 21.2 מיליארד אירו.

מניית כיל  המשיכה לתקן למעלה, במקביל לעליות במחיר הנפט, לאחר הירידות החדות בשבועות האחרונים. 

אפריקה  שוב על פרשת דרכים עם סכנת הסדר חוב נוסף המרחפת מעל ראשה, והפעם "באשמת" נפילת הכלכלה הרוסית. מחזיקי החוב של אפריקה (סדרות כ"ו, כ"ז וכ"ח) מתכנסים היום לאסיפה משותפת לדיון במצב החברה, שנדרשת לשלם להם בעשור הקרוב כ-5 מיליארד שקל (קרן וריבית עתידית). [לסיפור המלא]

שר האנרגיה יובל שטייניץ העניק לשותפות תמר אישור לייצוא גז לחברת דולפינוס במצרים. מדובר על הסכם בהיקף של כ-5 מיליארד שקל, ובמסגרתו תסופק ללקוחות תעשייתיים במצרים כמות של 5 BCM של גז במהלך שלוש שנים. נציין את אבנר , דלק קידוחים  וישראמקו .

התנודתיות במחירי הנפט מותירה את אל על  במוקד, לאחר שמניית חברת התעופה זינקה במאות אחוזים מתחילת השנה, בין היתר הודות לנפילה החדה במחירי הנפט.

מניית ביונדווקס  בלטה בעלייה חדה על רקע חשש מהתפרצות שפעת החזירים בארץ. גם אבוג'ן  בלטה בעלייה חדה.

אלקטרה נדל"ן , מקבוצת אלקו, דיווחה היום על עסקה למכירת בניין משרדים בשטוטגרט שבגרמניה, תמורת כ-101 מיליון שקל (כ-24 מיליון יורו). כתוצאה מהמימוש, תרשום החברה רווח של כ-9.5 מיליון שקל ותהנה מתזרים מזומנים חופשי של כ-77 מיליון שקל. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]