סופר-פארם: ריקול למוצצים מסוג "מוצציק" וכפיות BABY LIFE

הסיבה: אי-התאמה לדרישות התקן הישראלי הרשמי ■ צרכנים שרכשו מוצרים אלה  מתבקשים להשיבם ולקבל בתמורתם החזר כספי או להחליפם

הורים לפעוטות, שימו לב: רשת סופר-פארם מודיעה כי בהמשך לבדיקת משרד הכלכלה, צרכנים שרכשו מוצצי גומי מסוג "מוצציק" וכפיות מסדרת BABY LIFE מתבקשים להשיב את המוצרים ולקבל בתמורתם החזר כספי או להחליפם. מדובר ביוזמה של סופר-פארם כאמצעי לנקיטת זהירות שלא נבעה מהנחיה של משרד הכלכלה.

מדובר במוצץ "מוצציק" בגודל בינוני/גדול מק"ט מספר 729000447600 המשווק באריזת שלישייה המיוצר על-ידי חברת גומטקס והמשווק על-ידי חברת "אופיר אל שלאפרם".

כפיות בייבי לייף אותן נקראים הצרכנים להחזיר כוללים 4 מוצרים שונים: כפיות מגיל 4 חודשים (מק"ט 7290103444730), כפיות בייבי לייף מגיל 6 חודשים (מק"ט 7290103444747) וכפיות בייבי לייף ארוכות להאכלה (מק"ט 7290103444754); בנוסף נכלל סט כפית וצלחת של בייבי לייף (מק"ט 7290103444815) - המוצרים הללו מיובאים על-ידי חברת ויטל אינובישנס ישראל.

הסיבה לקריאה להחזיר את המוצרים, כפי שפרסמה סופר-פארם במודעה, היא שהמוצר אינו מתאים לדרישות התקן הישראלי הרשמי ת"י 1157", כך בהתייחס למוצץ. באשר לכפיות פרסמה סופר-פארם כי הקריאה נובעת מאי-התאמה לדרישות התקן, תוך שהיא מדגישה כי מוצרים דומים המוצעים כיום למכירה בסניפים עומדים בכל דרישות התקן.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: "בהמשך לפרסומים מהבוקר, סופר-פארם מבקשת להסביר כי ההודעה שפורסמה בנושא המוצצי היא נקיטת אמצעי זהירות בלבד, וכי לא התבקשנו לעשות זאת על-ידי משרד הכלכלה. 

"הממונה על התקינה במשרד הכלכלה הודיע לנו כי מוצץ מסוג 'מוצציק' (ברקוד 7290004476090) אינו עומד בתקן הנדרש. עוד בטרם הושלם הבירור האם מוצץ מאצווה זו בכלל נמכר ברשת סופר-פארם, עצרנו לאלתר את מכירת כל המוצצים המשווקים עבורנו על-ידי ספק זה (שלאפרם).

"'מוצציק' הוא מותג שנמכר ברשתות שונות, וייתכן שחלק מהאצווה המדוברת הגיע לסופר-פארם ונמכר אצלנו תחת מותג לייף. מדובר במוצצי גומי הנמכרים במארזי שלישייה - מוצצים 'של פעם' העשויים אך ורק גומי.

"יש לציין כי סופר-פארם, כרשת מובילה, מצאה לנכון לעדכן את הצרכנים ולאפשר להם להשיב את המוצרים שרכשו תמורת החזר כספי וכן לעצור מכירת מוצצים אלה מכל סוג, לאור העובדה כי זו פעם שנייה בתוך חודשיים שמשרד הכלכלה מטיל דופי במוצר.

"מדובר באמצעי זהירות בלבד. מרגע שסופר-פארם עודכנה בבדיקת משרד הכלכלה, ועוד לפני שנערך בירור אם בכלל המוצצים הרלוונטיים נמכרים בסופר-פארם, הוחלט להפסיק ולשווק מוצצים המשווקים על-ידי שאלפרם ולאפשר ללקוחות לקבל את כספם חזרה

"לגבי הכפיות: סופר-פארם פועלת בהתאם לדין ואף מעבר לנדרש בדין. מרגע שהתקבלה הודעה על בדיקת משרד הכלכלה האם הכפיות עומדות בתקן, הופסקה מכירתן עד להשלמת הבירור. סופר-פארם נמצאת בקשר הדוק עם משרד הכלכלה ופועלת בהתאם להנחיותיו. המוצר שווק בעבר עם כל האישורים הנדרשים".

ממשרד הכלכלה נמסר: "הממונה על התקינה במשרד הכלכלה מבצע פיקוח על מוצרים בעלי תקן מחייב בכלל, ובמעקב אחר מוצרים שנמצא כי לא עמדו בתקן באופן שוטף. בעקבות פעילות הממונה ומציאת מוצרים שאינם תואמים לתקן המחייב, בימים האחרונים הנחה הממונה את היצרן, המשווק והיבואן לבצע איסוף והפסקת שווק וייצור של המוצרים שנמצאו בהם חריגה מן התקן המחייב. בשל כך מבצעת סופר-פארם בימים אלה ריקול של כפיות ומוצצים כפי שפורסם על-ידה.

"באשר לכפיות, מדובר במוצר מיובא עבור חנויות רשת סופר-פארם בלבד ובאחריותו ביצוע הריקול. באשר למוצצים, מדובר במוצר בדגם שכבר הוסר לאחרונה מהמדפים בשל אי-עמידה בתנאיי התקן. מדובר במהדורה נוספת וחדשה של המוצר, בה נמצאה חריגה בכמות נמוכה מן התקן המותר, בכמות הניטרוזמינים. לפיכך הוציא הממונה הודעה ליצרן ולרשת סופר-פארם, בה אותר המוצר, לאסוף את המוצר ולהפסיק בשווקו. במקביל פועל הממונה מול היצרן לאסוף כלל המוצרים ששווקו.

"יודגש כי על-פי הנחיית הממונה על התקינה, היבואן, הספק/היצרן והמוכר של המוצרים נדרשים, עם הודעת הממונה, להפסיק את יבואם ומכירתם של המוצרים הספציפיים ולבצע איסוף ממקומות המכירה - הפעולה כבר בוצע ודווחה לממונה על התקינה על-ידי רשת סופר-פארם. על-פי הנחיות הממונה על התקינה, המוצרים שנאספו יושמדו בנוכחות של מפקחים".