הנקראות ביותר

היעדים הפופולריים של הנוסעים העסקיים ב-2015: לונדון וניו-יורק

עוד עולה מנתוני קבוצת סיגנל טורס כי 69% מטיסות הנוסעים העסקיים מתבצעות במחלקת תיירים, 27% טסו במחלקת עסקים, ו-4% טסו במחלקה ראשונה

מחלקת עסקים בטיסות דלתא / צילום: יחצ
מחלקת עסקים בטיסות דלתא / צילום: יחצ

היעדים הפופולריים של הנוסעים העסקיים בשנת 2015 היו לונדון, ניו-יורק וסן פרנסיסקו, בדומה לנתוני השנים הקודמות - כך עולה מסיכום שנת 2015 בתחום הנסיעות העסקיות שערכה קבוצת סיגנל טורס, המעניקה שירותי ניהול נסיעות עסקיים ל-700 חברות במשק.

עוד עולה מנתוני סיגנל כי 69% מטיסות הנוסעים העסקיים מתבצעות במחלקת תיירים, 27% טסו במחלקת עסקים, ו-4% טסו במחלקה ראשונה. המחיר הממוצע לטיסה במחלקת תיירים הוא 1,100 דולר, ובמחלקת עסקים - 3,500 דולר. מחירים אלה משקפים ירידה קלה במחירים מהשנה הקודמת, הנובעת מירידה במחירי הדלק והתחרות העזה בענף התעופה.

השנה, כך מציין יואב קרני, מנכ"ל חברת סיגנל, גוברת המגמה לפיה לקוחות עסקיים טסים במחלקת תיירים בחברות התעופה הסדירות, תוך שמירה על הגמישות הנדרשת לנוסעים העסקיים - כלומר שגם כאשר מדובר במחלקת תיירים, הנוסע העסקי יעדיף לרכוש כרטיס שמשתייך למחלקה גבוהה בתוך מחלקת התיירים, שבמסגרתה יוכל לבצע שינוי בכרטיס.

עם זאת, בטיסות ליעדים רחוקים בהם סן פרנסיסקו, ניו-יורק, לונדון, הונג-קונג, לוס אנג'לס, ושנחאי, נרשם גידול של כ-16% בהזמנות במחלקת עסקים.

ההערכות הן כי ענף התעופה נחלק ל-60% נוסעי פנאי (שרבים מהם הם נוסעים עסקיים שמשלבים בילוי תיירותי בתום המשימה העסקית, פלח המכונה בענף התעופה "בלייזו'ר" - ביזנס+פלז'ר), ו-40% הם נוסעים עסקיים. במונחי המחיר שמשלמים הנוסעים, המאזן משתנה כאשר ההיקף הכספי מטה את הכף לטובת הנוסעים העסקיים, ביחס של כ-55% לעומת 45% נוסעי הפנאי, שלרוב רוכשים כרטיסים במחירים זולים יותר.

כאמור, היעדים המבוקשים על-ידי הנוסעים העסקיים הישראלים נותרו לונדון, סן פרנסיסקו וניו-יורק, כאשר לונדון וסן פרנסיסקו אף רשמו גידול של כ-15% במספר ההזמנות, לעומת 2014. היעד הממוקם במקום הרביעי עבור הנוסעים העסקיים הוא פריז, ולאחר מכן פרנקפורט, מינכן, מוסקבה, סינגפור, אמסטרדם, ברלין, מילאנו, איסטנבול, הונג-קונג ומומבאיי.

רוב ההזמנות של הנוסעים העסקיים מתבצעות בטווח של שבועיים מראש לכל היותר. 15% מהנוסעים מזמינים את טיסתם בטווח של חודש לפני המועד, 30% מהנוסעים מזמינים את כרטיסי הטיסה בטווח של 6-14 ימים לפני מועד היציאה מהארץ, 21% מבצעים הזמנה בטווח של 3-5 ימים, ו-18% מזמינים טיסה רק יומיים לפני נסיעתם. 

טיסות עסקיות סיכום 2015

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות