נעילה חיובית בבורסה; רפק זינקה 35%, מנקיינד צנחה 7%

נעילה מעורבת ביום ו' בוול סטריט ■ אר.אר מדיה, המוחזקת ע"י רפק, נמכרה בפרמיה משמעותית ■ כלכלית ירושלים זינקה על רקע המגעים למכירתה ■ ירידה ברווח והכנסות הבילאומי ב-2015; זינוק ברווח ברבעון הרביעי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') בעליות שערים, על רקע המגמה המעורבת שחתמה ביום שישי את המסחר בוול סטריט. עונת הדוחות לרבעון הרביעי ולשנת 2015 בעיצומה, והיום דיווח הבנק הבינלאומי על התוצאות. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-480 מיליון שקל.

 

בבית ההשקעות הלמן אלדובי צופים עליות בשווקים בטווח הקצר לאור צעדים מוניטריים של בנקים מרכזיים בעולם לתמיכה בשווקים הפיננסיים. עם זאת, בבית ההשקעות מעריכים כי השפעת התמיכה המוניטרית הינה קצרת טווח ולכן ממשיכים להמליץ לנצל ימים של עליות בשווקים על-מנת לצמצם מעט את החשיפה המנייתית ולהוריד סיכונים בתיק ההשקעות בתקופה הקרובה.

"נמשכת התנודתיות הגבוהה בשווקים הגלובליים. תנודתיות זו התבטאה השבוע בשינויים חדים ברמה היומית במחירי הנפט, המניות, ותשואות האג"ח בעולם. בתוך כך, ניכר מתאם חיובי גבוה בין שינויים במחיר הנפט ושינויים באפיק המניות העולמי, בטווח המיידי", כך נפתחה הסקירה השבועית של בנק לאומי, שפורסמה בסוף השבוע.

כלכלני הבנק מסבירים כי "נתוני המאקרו מצביעים מזה תקופה על האטה בכלכלה העולמית. מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית עדיין נראה כמהותי ביותר. הירידה החדה במחירי האנרגיה בשנתיים האחרונות, והזעזועים שירידה זו גורמת הן ברמת הפירמות והן ברמת המדינות, צפויים אף הם להמשיך ולהעיב על השווקים בעתיד הנראה לעין".

בבנק המליצו לאחרונה להגדיל מעט את החשיפה המנייתית בישראל, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות.

בארה"ב נרשמה בסוף השבוע הפתעה, עת דווח כי הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון הרביעי של 2015 ב-1% (קריאת תמ"ג שנייה), זאת לעומת צפי לעלייה של 0.4% ולאחר קריאת תמ"ג ראשונה, שהצביעה על עלייה של 0.7%. 

רפק , המחזיקה באר.אר מדיה, ריכזה עניין רב לאחר שאר.אר מדיה דיווחה בסוף השבוע על ההסכמה להירכש ע"י SES. העסקה כולה במזומן מעניקה ל-RR Media שווי של 242 מיליון דולר, מחיר של 13.291 דולר למניה - פרמיה של כ-50% בזמן ההודעה על מחיר השוק של אר. אר מדיה.

עונת הדוחות בעיצומה, והיום הבנק הבינלאומי  דווח על תוצאותיו לרבעון הרביעי של 2015 ולשנה כולה. הבנק רשם קיטון של 2% ברווח הנקי השנתי ל-446 מיליון שקל וברבעון הרביעי זינק הרווח בחדות ל-117 מיליון שקל, בהשוואה ל-86 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. סך ההכנסות ב-2015 הסתכם ב-3.494 מיליארד שקל, ירידה של 7.3% לעומת 2014. 

מחיר ידווחו, בין היתר, הבנקים פועלים , לאומי  ודיסקונט 

שלמה נחמה עשה קאמבק. כלכלית ירושלים  דיווחה ביום ה' לבורסה כי שלמה נחמה חתם על הסכם לרכישת מניות השליטה בחברה מידי בנק לאומי (28%).

בראק אן.וי  חתמה על הסכם לרכישת כ-50% מהזכויות במתחם קרקע של כ-53 דונם בעיר אאכן (Aachen) בגרמניה בתמורה לכ-3 מיליון אירו שימומנו ממקורותיה העצמיים של החברה. להערכת החברה ניתן יהיה לפתח על חלקה בקרקע (50%) כ-100 יח"ד לאחר סיום תהליך שינוי יעוד הקרקע מתעשיה למגורים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]