נעילה חיובית בת"א; רמי לוי ירדה 3.4%, כיל זינקה 6%

עליות באירופה, ירידות בניו-יורק ■ קבוצת דלק לא תמכור את הפניקס ל-AmTrust האמריקאית ■ גזית גלוב מפסיקה את תהליך המכירה של פעילות מרכזי המסחר בישראל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') בעליות שערים. העליות בסיום היו מתונות יותר מבתחילת המסחר, על רקע היחלשות העליות בבורסות העולם. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

 

נתון מאקרו טוב מהצפוי ביחד עם עליות שערים ניכרות בבורסות אירופה תרמו אמש לתדלוק העליות בוול סטריט, בפתיחתו של חודש מסחר חדש ולאחר פתיחת שנה צולעת ביותר בשוקי המניות. היסטורית, החודשים מארס-אפריל ידועים כמשיאי תשואה טובה, עם ממוצע של 2.66% במדד ה-S&P 500.

הנפט נותר במוקד, וממשיך להיסחר בתנודתיות אך מתבסס היטב מעל רף ה-30 דולר לחבית. הזהב השחור נפל בתחילת השנה לשפל רב-שנתי, בין היתר בצל החששות מהאטה כלכלית ומהיצעים גבוהים בעקבות הסרת הסנקציות הכלכליות מעל איראן.

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן, מציין היום כי "העליות אמש מתבססות על נתונים טובים של הכלכלה האמריקאית שהתפרסמו, אשר התווספו לשורה שלמה של נתונים חיובים יחד עם התייצבות ועלייה במחירי הנפט. כל אלו הפיגו את החרדות וההיסטריה הבלתי מוצדקת".

סוחר מניות: אלה הסיבות המרכזיות לראלי בשווקים

 

מניות הבנקים הגדולים דוגמת פועלים  ולאומי , שסיכמו רק השבוע את 2015, מרכזות עניין רב לאחר זינוק חד של הבנקים אמש בוול סטריט.

חלל תקשורת  ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה על הסכם שחתמה למתן שירותי תקשורת באמצעות לווייני עמוס 3 ועמוס 6 עם לקוח באירופה המספק שירותי תקשורת רב ערוצית. ההסכם נחתם ל-7 שנים ולפי ההערכות ההכנסות מהעסקה יניבו לחברה עד כ-18.6 מיליון דולר במצטבר.

המירוץ למכירת קבוצת הביטוח הפניקס  עדיין נמשך, לאחר שאתמול בערב הודיעה קבוצת דלק , בעלת השליטה בחברת הביטוח, כי מכתב ההבנות שחתמה לפני כשבועיים עם ענקית הביטוח האמריקאית AmTrust למכירת הפניקס - מבוטל.

גזית גלוב  הודיעה הבוקר כי לאור העובדה שלא קיבלה הצעת רכישה המשקפת פרמיה משמעותית לשווי הנכסים בספרים ובמסגרת האסטרטגיה של החברה להגדיל את רכיב הנדל"ן הפרטי, הוחלט על הפסקת תהליך המכירה של פעילות מרכזי המסחר בישראל. "גזית גלוב תפעל להמשך פיתוח והשבחת תיק הנכסים שלה בישראל", נכתב בהודעת החברה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]