כחלון ולפיד היו בסופרקלאסיקו, אבל דווקא גדעון סער יצא מרוצה

וגם: שיתוף-פעולה בין חברת ארקיע לרשת המסעדות מוזס ■ והבלגן ב-BGI נמשך

שדרוג לארוחה במטוס?

בשבוע שעבר יצא לדרך שיתוף-פעולה בין חברת ארקיע לרשת מוזס, שבבעלות קבוצת ירזין. במסגרת שיתוף-הפעולה, מטוס בקו תל-אביב-אילת יהיה ממותג בלוגו של רשת המסעדות.

מבחינת ניר דגן, מנכ"ל ארקיע; ונטע לוקר, מנכ"לית מוזס, היתה זו סיבה לאירוע חגיגי, עם מבחר סלבריטאים, בהם איש העסקים שי אביטל, הדוגמנית לירז דרור, השפית ג'קי אזולאי, השחקנית יערה בנבנישתי והשורד רון אלוף.

מי שתוהה אם יזכה במטוס רק לראות את המותג מוזס ולא גם לטעום משהו, נציין כי במחלקת העסקים יקבלו קינוחים של מוזס.

ניר דגן / צילום: אלירן אביטל
 ניר דגן / צילום: אלירן אביטל

יש נביא בגרוניצקי?

עו"ד ג'ק סמית מרוצה מתחזיתו על פסיקת בג"צ במתווה הגז. וגם: על "האירוע המקדים" לוועידת הנדל"ן

בשבוע שעבר התקיים בזאפה הרצליה אירוע התרמה של מוזיאון ינקו-דאדא, לציון 100 שנים לתנועת ה"דאדא" העולמית, ביוזמת ההנהלה והיו"ר יואב מסר ובשיתוף חוג ידידי המוזיאון ברשות לימור אלאלוף. הערב התקיים בחסות קבוצת 207 ובהנחייתו של חבר ההנהלה, גברי בנאי, שגם גר בעין הוד, מיקום המוזיאון מזה 30 שנה.

אחד המשתתפים, עו"ד ג'ק סמית, שותף בכיר במשרד עורכי דין גורניצקי, נראה מרוצה. מדוע? בשל פסיקת של בית המשפט על ביטול מתווה הגז. סמית הראה לאנשים אי-מייל שלו מלפני חודשיים, שבו כתב ללקוחותיו שלדעתו בית המשפט יאשר את כל המתווה למעט סעיף היציבות וכך היה. ועל זאת אמר סמית: "יצאתי נביא".

עוד היו שם: רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב; אסי טוכמאייר, יו"ר קנדה ישראל ואשתו מירי; רון צוקרמן, מייסד סאפיינס; הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' ואשתו רונית; רונית שבירו, מבעלי רמי שבירו נדל"ן ובניה; הדסה פתאל, מבעלי השליטה ברשת פתאל; קובי טרייביש, לשעבר בעלי טיב טעם; עו"ד דן להט, בן זוגה לשעבר של עפרה שטראוס ובנו של צ'יץ; האדריכלית אירמה אורנשטיין; ודפנה אגסי, לשעבר סמנכ"לית בטר פלייס ואחותו של שי אגסי.

קשה היה להתעלם מהנוכחות הרבה באירוע של אנשי הנדל"ן המקומי. גם הם לא התעלמו מכך וצחקו שאפשר כבר להקדים את ועידת הנדל"ן ולקיימה שם.

אירמה אורנשטיין, לימור אלאלוף, אסי טוכמאייר /  צילום: אביב חופי
 אירמה אורנשטיין, לימור אלאלוף, אסי טוכמאייר / צילום: אביב חופי

BGI: הבלגן נמשך

שוב בקשה למינוי מפרקים לישראל 18

הבלגן בקבוצת החברות ששולטת בחברת המזון ויליפוד נמשך. בעוד שחברת BGI, שבראש הפירמידה, דיווחה כי התשלום למחזיקי אג"ח נפרע במלואו, החובות מעליה ממשיכים להעיק. שניים מנושי החברה הפרטית ישראל 18 - קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו שמוביל יובל כהן, וצביקה בארינבוים - הגישו שוב בקשה למינוי מפרקים זמניים לחברה, השולטת ב-BGI ודרכה בויליפוד.

לפני מספר חודשים הם הגישו בקשה דומה, אך תוך מספר ימים הגיעו להסכמות עם בעל השליטה בחברה, גרגורי גורטובוי, על הסדרת החובות כלפיהם. כאמור, כעת הוגשה הבקשה שוב ודיון בנושא נקבע ל-11 באפריל.

מקור החובות עוד בתקופת בעל השליטה הקודם, אלכסנדר גרנובסקי, שרכש מפורטיסימו ובארינבוים חברות אך לא העביר את כל הסכום; החוב הוערך בעשרות מיליוני שקלים. גורטובוי לקח על עצמו את חובות גרנובסקי, אך מאז הספיק להסתבך בחשדות למשיכות כספים אסורות מהחברות. במקביל, דירקטור ב-BGI הודיע בסוף השבוע על התפטרותו. הדירקטור החיצוני ליאור פרידמן ציין כי "לאור האירועים וההתפתחויות שחלו בחודשים האחרונים ונוכח הקושי הרב בניהול ענייניה השוטפים של החברה כתוצאה מאירועים אלו", הוא לא יכול עוד למלא את תפקידו.

גרגורי גורטובוי / צילום: שירי חביב ולדהורן
 גרגורי גורטובוי / צילום: שירי חביב ולדהורן

לפיד וכחלון צפו בקלאסיקו

אבל דווקא גדעון סער, שנשאר בארץ, יצא מרוצה

אל תתבלבלו בכותרת. אין מדובר בעוד סקר שבוחן מיזוגים פוליטייים אפשריים לקראת הבחירות הבאות, אלא בפוליטיקאים הבכירים שעקבו אתמול בדריכות אחר הקלאסיקו אתמול בספרד, בו ניצחה ריאל מדריד את ברצלונה 2-1 בקאמפ נואו בברצלונה.

יחד עם 3,000 הישראלים שהגיעו לראות את המשחק באצטדיון, נמנו גם שר האוצר הנוכחי וקודמו בתפקיד. ראש "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, הגיע עם בנו; ומשה כחלון עם ילדיו. האם הם יצאו מרוצים? לפחות לפי הדיווח של ג'ודי ניר מוזס, נראה שלא. "אחרי ההפסד, היה עדיף להישאר בארץ", היא צייצה.

ובצד השני, גדעון סער בהפסקתו מהפוליטיקה, נשאר בארץ ודווקא היה מרוצה. מי שידוע כאוהד ריאל מדריד, הנמיך ציפיות לפני המשחק וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לכל מי שמתכוון לצייץ/לסמס לי אם וככל שנחטוף על הראש ב'קמפ נואו', אני מודיע למפרע: השנה אנחנו מתרכזים בליגת האלופות".

אחרי המשחק הוא כתב: "על אחת כמה וכמה, טובה כפולה ומכפלת למקום עלינו: שחילצנו מפיגור, וגניבת שער של בייל והרחקת ראמוס. שעשה בהם שפטים והביאנו לניצחון בקמפ נואו".

משה כחלון, גדעון סער, יאיר לפיד / צילומים: לע"מ וששון טירם
 משה כחלון, גדעון סער, יאיר לפיד / צילומים: לע"מ וששון טירם

כחלון ואנשי החווה

עו"ד ישראל מימון ישמש כנשיא הבונדס

מועצת המנהלים של הבונדס החליטה לבחור בעו"ד ישראל מימון לשמש כנשיא החדש של הארגון, בהתאם להמלצתו של שר האוצר, משה כחלון. מימון ייכנס לתפקידו ב-1 באוקטובר 2016. מימון יחליף את נשיא הבונדס הנוכחי, איזי תפוחי, שיסיים כהונה בת 5 שנים בתפקיד.

תפקיד נשיא הבונדס הוא אחד הנחשקים במשק. לפי הערכות, הוא נהנה משכר של כ-400 אלף דולר בשנה, בנוסף לדירה נאה במרכז מנהטן, רכב צמוד והחזר הוצאות מלא.

מימון שימש כמזכיר הממשלה בממשלות אריאל שרון ואהוד אולמרט. אין זה המינוי הראשון של אחד ממקרובי שרון על-ידי כחלון. או כמו שניסחה זאת איילה חסון בטוויטר: "למעשה, אחרי ארז חלפון, אביגדור יצחקי וליאור חורב (אנשי שרון), מינוי נוסף של כחלון. רק שכחלון לא יכבוש את החווה (לא הסינית)".

ישראל מימון / צילום: איל יצהר
 ישראל מימון / צילום: איל יצהר