ירידות בסיום המסחר בבורסה; מניות התקשורת עלו ב-1%

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי ביציבות; הנפט זינק בכ-7% ■ כלכלני סיטי מעריכים כי בנק ישראל מנסה להימנע מהורדת ריבית נוספת, וכי אין סכנה שכלכלת ישראל תגלוש לדפלציה ■ מחר נפתחת עונת הדוחות בוול סטריט

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (א') בירידות שערים כשמחזורי המסחר היו דלילים, זאת על רקע התנודתיות הגבוהה שאפיינה את המסחר בשוקי העולם בסוף השבוע לצד עליות חדות במחירי הנפט.

 

הנפט זינק ב-6.6% ביום שישי והעניק תמיכה למדדים בוול סטריט, אך בסיום, המסחר ננעל בעליות קלות בלבד. מדד ה-S&P חתם את שבוע המסחר בירידות של 1.2% תוך שהוא מוחק את העליות שנרשמו ב-2016. מדד המעו"ף, לשם השוואה, ירד בשבוע החולף בכ-0.5%.

יו"רית הפד ג'נט ילן אמרה בנאום שנשאה בסוף השבוע כי הבנק המרכזי מתכוון לשמור על מדיניות מוניטרית אחראית ולהנהיג מסלול הדרגתי של העלאות ריבית. ילן לא אמרה מתי תהיה העלאת הריבית הבאה, אבל כן אמרה שהצעד הבא של הפד הוא אכן העלאת ריבית. בכירים נוספים בבנק המרכזי תמכו בדבריה. בינתיים, שוק האג"ח מתמחר סיכוי של כ-50% להעלאת ריבית אחת בלבד, השנה.

המשקיעים יתמקדו השבוע בעיקר בעונת הדוחות לרבעון הראשון שנפתחת מחר בוול סטריט. ע"פ חברת תומפסון-רויטרס, הרווח המצרפי למניה של החברות הנסחרות ב- S&P יירד בכ-8%. נתונים נוספים שעלולים להניע את השווקים הם נתוני הצמיחה בסין ביום שישי, מדד המחירים לצרכן בארה"ב ביום רביעי וכן תנודות חדות בבורסה ביפן, בצל ההתחזקות המתמשכת של הין היפני.

האם הבנקים המרכזיים חתמו על הסכם סודי להחלשת הדולר והרגעת הרוחות בשווקים?

כלכלני סיטי מעריכים שבנק ישראל מנסה להימנע מהורדת ריבית נוספת וכי אין סכנה שכלכלת ישראל תגלוש לדפלציה. בסקירה שפרסמו כלכלני הבנק הם "עקצו" את בנק ישראל וכתבו כי בניוגד למדינות אחרות "בישראל אין לחץ על הבנק המרכזי להסביר מדוע המדיניות המוניטרית שלו החמיצה את יעדי הממשלה". בסיטי מעריכים כי השקל, שהתחזק בימים האחרונים, יוסיף להתחזק מול הדולר וממליצים ללקוחות להחזיק במטבע הישראלי.

מניות הסלולר, פרטנר  וסלקום , ריכזו עניין על רקע האזהרות החוזרות ונשנות של גולן טלקום, לפיהן היא עלולה להיכנס למצב של חדלות פירעון אם לא יאושר הסכם המיזוג עם סלקום. (לסיפור המלא)

גולן יגרום לקריסת הרשת? המדינה תשקול להוציא צווי ריתוק נגד עובדיו

אינסוליין  חתמה על מזכר הבנות מחייב לבחינת יעילות השימוש בטכנולוגיית ה-ISTS של אינסוליין בשילוב התרופה של אקסולין האמריקאית, הנמצאת בניסוי Phase II בבני אדם. תרופת אקסולין מפותחת בארה"ב על ידי חברה אמריקאית, ונמצאת בניסוי קליני Phase II בבני אדם בקנדה במתן תת-עורי, ומטרתה חידוש תאי ביטא בחולי סכרת מסוג 1.

פרוטרום  ממשיכה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלה במסגרתה פועלת פרוטרום להרחבת והעמקת עסקיה בשווקים מתפתחים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים, והודיעה, כי חנכה מרכז מו"פ, חדשנות, מעבדות, שיווק ומכירות וייצור חדשני ומתקדם ביוהנסבורג, דרום אפריקה.

מניות הגז המשיכו לבלוט במסחר, בעוד בממשלה ממשיכים לנסות ולמצוא תחליף לסעיף היציבות במתווה הגז. זאת, לאחר שבג"ץ דחה את המתווה במתכונתו הנוכחית בשל סעיף היציבות. נציין את רציו  , אבנר  ודלק קידוחים .