יגאל סרנה על תביעת הזוג נתניהו: "סימנו עיתונאי כיעד לחיסול"‎

עיתונאי "ידיעות אחרונות", שנתבע ע"י רה"מ נתניהו ורעייתו, הגיש כתב הגנה לדרישת בני הזוג לפיצויים בגובה 280 אלף שקל בעקבות פוסטים שפרסם בפייסבוק ■ ואיזה פרסומים הוא מתכוון להציג בביהמ"ש?‎

בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר
בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר

העיתונאי יגאל סרנה הגיש היום (ג') כתב הגנה, זאת לאחר שנתבע בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בגין לשון הרע והוצאת דיבה בעקבות פוסטים שפרסם עליהם בפייסבוק. "הפרסום הוא אמת בעיקרו, ואם יש בו פרטים לא מדויקים, הרי שהם נבלעים באמת הכללית", טוען סרנה.

 

בכתב ההגנה שהוגש על-ידי עורכי דינו של סרנה, אביגדור פלדמן וליאור אפשטיין, השיב עיתונאי "ידיעות אחרונות" מלחמה כנגד טענותיהם של בני הזוג נתניהו. "לפחות מזה שנתיים סימנו התובע או התובעת את הנתבע (סרנה) כאויבם המושבע", נכתב בכתב ההגנה. "הדברים כה חורגים מהתנהלות תקינה במדינה דמוקרטית שבה ראש הממשלה ורעייתו מסמנים עיתונאי כיעד לחיסול‎".

בהמשך התייחס סרנה באמצעות עורכי דינו לפרסומים שונים בנוגע להתנהלותם של בני הזוג נתניהו שלא גררו תביעות דיבה. הוא טען כי הפרסומים רלוונטיים לנושא התביעה, והם "יובאו בדרך ראייה וקבילה לדיון משפטי".

"על-פי פרסומים רבים, התובעת היא בעלת יכולת השפעה כמעט ללא גבול על התובע (ראש הממשלה נתניהו), שלעתים נראה כשבוי בידה", כתב סרנה, שהתייחס לפרשת "הקלטת הלוהטת" ולהצטרפות רעייתו של ראש הממשלה לנסיעות בינלאומיות.

"התופעה של ראש מדינה הנשלט או משתף בשלטונו את רעייתי אינה זרה בעולם הפוליטי בינלאומי", כתב סרנה והביא כדוגמה את ניקולאי צ'אוצ'סקו, מנהיג רומניה לשעבר ורעייתו, ואת חואן פירון, מנהיג ארגנטינה לשעבר, ורעייתו אוויטה.

"האמור בפרסום הוא אמת ותמים ופורסם תוך התבססות על מקורות ראויים ואמינים", ציין סרנה. "הוא נושא מאפיינים דומים או זהים לאפיזודות ידועות בחיי משפחת התובעים.‎ מדובר בביקורת הוגנת ראויה ומחויבת על התנהלות התובע (ראש הממשלה) ושליטת הנתבעת 2 בו (שרה נתניהו), עובדה שכאמור תוכח בדרכים שונות ומגוונות".‎

סרנה אף שלל את הטענות לפיהן הוא הסית נגד השניים, וטען כי פעל על סמך "זכות היסוד דמוקרטית של חופש הביטוי, שהוא נשקו של אזרח שלא עומדים לרשותו אמצעים ביטחוניים ותקציב אדיר".

דרישה לפיצוי בגובה 279 אלף שקל

לפני כחודש וחצי הגישו בני הזוג נתניהו תביעה לבית משפט השלום, בה דרשו מסרנה פיצויים בגובה 279,243 שקל. על-פי התביעה, סרנה "ביצע עוולה באופן מתועב, ציני, שפל, מרושע וחסר עכבות - והכול מתוך מטרתו המוצהרת כמעט לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם ולהלבין את פניהם ברבים".

עוד נכתב בתביעה כי סרנה "מתמיד במשך זמן רב בניסיוניותיו האובססיביים לפגוע בתובעים בכל מחיר ולרמוס את שמם הטוב, מתוך זדון ורשעות לשמה". 

התביעה הגיעה בעקבות שני פרסומים של סרנה בעמוד הפייסבוק שלו מוקדם יותר החודש. באחד מהם הוא טען כי שרה נתניהו גירשה את ראש הממשלה מרכבם. "כשבלילה נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים, ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות גבר לא צעיר שהוא עילת הכול, כי אישה אחת לא רוצה שהוא יישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים", כתב.

לאחר מכן פירסם סרנה תמונה מעובדת בה נראה, לכאורה, ראש הממשלה כשהוא עוטה ברדס וממתין בצד הכביש. "בבאב אל ואד, לצד כביש אחד, מחכה רודן זעיר בחושך לטרמפ. קחו אותו", כתב סרנה.

לדברי הזוג נתניהו, סרנה עשה "שימוש ציני ואכזרי במעמדם הרם של התובעים, תוך שהוא חודר לחייהם הפרטיים ומפרסם אודותיהם כזבים ותמונות ערוכות ומסולפות שלהם, במטרה להסית את הציבור כנגדם ולבזותם".