ירידות בסיום המסחר בבורסה; אל על צנחה בכ-11%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט ■ היום פקעו אופציות המעו"ף לחודש מאי ■ בזק דיווחה על צניחה של כ-38% ברווח הנקי; אל על עברה להפסד רבעוני

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ה') בירידות שערים, חרף הראלי שחתם את המסחר אתמול בשוקי העולם. בזירה המקומית המשקיעים ממשיכים להתמקד בעונת הדוחות ובנתוני המאקרו. הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש מאי בירידה של כ-0.7% ברמה של 1428.58 נקודות. בורסות אירופה והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על עליות שערים. 

 

אתמול ננעל המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט בעליות חדות, בין היתר על רקע הפשרה שהושגה בין יוון לנציגי גוש האירו וקרן המטבע באשר לחבילת חילוץ נוספת. הנפט תמך במגמה החיובית בשווקים ומתקרב לעבר רף ה-50 דולר לחבית, כאשר נתונים שפורסמו אתמול בארה"ב הצביעו על ירידה במלאי הנפט בשבוע החולף. זאת לצד פגיעה בהיצע העולמי (בשל מתקפות הטרור על שדות הנפט בניגריה ושריפת הענק במחוז אלברטה בקנדה).

מניות הגז המשיכו לבלוט במסחר לאחר שהממשלה אישרה את מתווה הגז המרוכך. בתוך כך, בכירים במשק הגז מעריכים  כי ירדן תחתום עם ישראל על הסכם ליצוא גז. סגן נשיא נובל אנרג'י העולמית, קית' אליוט טוען כי "לישראל יש כעת הזדמנות לנצל את הגז הטבעי לא רק לטובת צרכיה הפנימיים, אלא גם לטובת יצוא למדינות השכנות", וכי "החברה נמצאת במגעים להשלמת חוזה יצוא גז ממאגר 'לוויתן' לירדן". נציין את רציו , דלק קידוחים , ישראמקו  ואבנר .

לאחר ששלשום דווח בבלומברג כי בנק לאומי  נערך לקצץ יותר מ-1,000 משרות בשנים הקרובות, פורסם אתמול כי למעשה כל הבנקים בישראל שוקדים על תוכניות התייעלות נרחבות, שלפי הערכות יביאו לפרישה של לפחות 2,000 עובדים בשנים הקרובות. (לסיפור המלא). נציין את לאומי, פועלים   ומזרחי טפחות .

עונת הדוחות לרבעון הראשון נמצאת בישורת האחרונה והיום דיווחה בזק  על צניחה של כ-38% ברווח הנקי ועלייה של כ-18% בהכנסות.

אל על סיכמה היום את הרבעון הראשון של השנה עם דוחות כספיים, מהם עלה כי ההכנסות ירדו ל-396.5 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 419.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים כי תוצאות הרבעון השנה אינן כוללות את חג הפסח, שהשנה ישפיע לחיוב על תוצאות רבעון שני, אך מושפע מעונת החורף שנחשב לרבעון חלש יחסית. בשורה התחתונה, ההפסד העמיק ל-21.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 16 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015.