נעילה שלילית בבורסת ת"א; פרטנר ירדה 1.45%, סלקום 0.4%

מגמה שלילית בבורסות אירופה וארה"ב לקראת החלטת הפד מחר; תשואות האג"ח הממשלתיות של גרמניה - מתחת ל-0% ■ מניות הסלולר ריכזו עניין על רקע העסקה המתגבשת בין גולן טלקום להוט מובייל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') בירידות שערים קלות, על רקע המגמה השלילית שמאפיינת את המסחר בשוקי העולם. בורסות אסיה ננעלו בירידות, בורסות אירופה באדום והמסחר בוול סטריט מתנהל בירידות. מחזור המסחר בתל אביב היום היה גבוה ועמד על 4.25 מיליון שקל.

 

התנודתיות הגבוהה והסנטימנט השלילי שמאפיין את המסחר בשוקי העולם מגיע על רקע האירועים הגיאו-פוליטיים והכלכליים הקרובים, ובמרכזם החלטת הריבית של הפד השבוע ומשאל העם בבריטניה בשבוע הבא, שיכריע האם הממלכה המאוחדת תישאר או תפרוש מהאיחוד האירופי. חוסר הוודאות בשווקים התגבר בעקבות סקרים שפורסמו בבריטניה בסוף השבוע והצביעו על רוב למחנה התומכים בפרישה של בריטניה מהאיחוד.

חוסר הוודאות מבריח את המשקיעים לעבר נכסים הנחשבים לחוף מבטחים, כגון האג"ח הממשלתיות, עניין שגורם לירידה בתשואות שלהן. הבוקר תשואות האג"ח ל-10 שנים של ממשלת גרמניה, שהתנדנדו סביב 0% בימים האחרונים, עברו להיסחר לראשונה בהיסטוריה ברמה שלילית.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון מציין היום כי "צניחת התשואות בשווקי האג"ח בעולם מעוררת דאגה. נשאלת השאלה כיצד יתכן שהתשואה בארה"ב יורדת בעוד שהציפייה היא להעלאת ריבית? האם שוק האג"ח מבשר על האטה חדה בצמיחה הגלובלית? נראה שהאינדיקטורים הכלכליים לצד שערי מניות לא זולים מצריכים נקיטת עמדה דפנסיבית בשווקים שיכולה להתבטא בהחזקה במניות דיבידנד והחזקה בנכסים אשר עוקבים אחר מדדי התנודתיות".

המשקיעים בארץ לוטשים עין אחת להתפתחויות מעבר לים ובעין השנייה מביטים בדאגה לעבר המשק הישראלי שמציג נתונים מאכזבים שמקרבים את המיתון בצעדי ענק. אתמול פרסמה הלמ"ס כי בחודש מאי יצוא הסחורות של ישראל התרסק ב-16.5% בעוד הגירעון המסחרי הסתכם במאי ב-7.4 מיליארד שקל ומתחילת השנה ביותר מ-19 מיליארד שקל. יצוא ההיי-טק נפל ב-28% בחודשים מארס-מאי. (לסיפור המלא).

המספרים שמספרים את סיפורה העגום של בורסת ת"א

סקטור הבנקים נסחר תחת לחץ, בין היתר על רקע פרסום ההמלצות הסופיות של ועדת שטרום לשיפור התחרותיות במגזר הבנקאות. בין היתר נקבע כי חברות כרטיסי האשראי יופרדו מהבנקים והקטנת ההון העצמי לקבלת רישיון להפעלת בנק. (לרשימת ההמלצות המלאה). נציין את לאומי , פועלים  ומזרחי טפחות .

 

בנק ישראל: בתרחיש קיצון 38 אלף משקי בית לווים ייקלעו לקשיים

העסקה המפתיעה שמתגבשת בין גולן טלקום להוט מובייל לגבי שימוש של גולן בתשתיות של הוט גרמה לטלטלה גדולה בענף. סלקום  ופרטנר  המשיכו לבלוט היום במסחר לאחר שקרסו אתמול בכ-12% ו-6% בהתאמה.

האנליסטים חלוקים: אסון או הזדמנות קנייה בפרטנר וסלקום?