לאומי קארד תעניק החזר של עד 10% לקונים ב-70 אתרים

וגם: מיזם חדש בשם Konim.uno מציע לכם להרוויח כסף ממכירות ב-eBay, במודל של CASH BACK המשלב מודל עמלות על מכירת מוצרים עליהם המלצתם ■ מדריכים בתחום

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

לאור העובדה שהקניות באינטרנט בקרב בישראלים ובכלל מצויות במגמת גידול ברורה, יותר ויותר חברות מנסות לדאוג לכך שתבצעו את הקניות דרכן.

הפיתוי הוא באמצעות הטבות או החזר כספי: אתמול (א') השיקה ישראכרט קמפיין במסגרתו היא תעניק 5 דולר החזר ל-20 אלף קונים באתר עלי אקספרס, והיום (ב') מודיעה לאומי קארד כי תעניק החזר, "PAY BACK", של עד 10% לקונים ב-70 אתרים שונים, בהם eBay, עלי אקפסרס, אסוס, בוקינג, גרופון, וואלה שופס ועוד.

כדי לקבל החזרים יש להירשם באתר לאומי קארד ובכל קנייה להתחבר לזירת ה-PAY BACK, כשמשם ממשיכים לקנייה באתר הרצוי. ההחזר מועבר תוך 3 ימי עסקים לכרטיס האשראי.

נתונים שחשפה היום לאומי קארד מעידים על עלייה מתמדת במחזורים הרכישות באתרים זרים ועל עלייה של 35% במספר העסקאות, זאת כאשר סכום הקנייה הממוצעת יורד ועומד על כ-190 שקל לקנייה. 

נזכיר כי לפני שנה השיקה ויזה כאל הסכם שיתוף-פעולה עם אתר צ'יינה ביי, לפיו בעלי הכרטיסים מקבלים 10% הנחה על כל קנייה באתר. 

מיזם Konim.uno

עוד מושק היום מיזם חדש מציע לכם להרוויח כסף ממכירות ב-eBay, במודל של CASH BACK המשלב מודל עמלות על מכירת מוצרים עליהם המלצתם.

המיזם, Konim.uno של חברת האינטרנט UNO Tech, פועל כך: כל צרכן רשאי לפתוח אתר אינטרנט משלו דרך UNO - הרישום נעשה דרך פייסבוק, ומשם מושכת UNO את כל הפרטים עליכם כולל תמונות וסטטוסים. שם האתר הוא שמכם בסיומת UNO.

כל אחד יכול להחליט אילו תמונות יועלו באתר ואילו פוסטים, כולל תכנים מבלוגים ומה שיעלה על רוחכם. בחיפוש בגוגל אחר שמכם - האתר הזה יעלה בין האופציות הראשונות.

מתוך האתר יש לינק לקניות ב-eBay ובעלי אקפסרס, כאשר על כל קנייה שתבצעו דרך הלינק שמוביל אתכם לאתרי הקניות - תקבלו החזר של 5%.

בנוסף, כל אדם שיפתח אתר UNO משלו - דרך האתר שלכם יזכה אתכם בעמלה גם על כל קנייה שהוא עושה - 20% ממה שהוא יקבל תקבלו גם אתם, כלומר דולר אחד על הנרשם הראשון וכך יורד בהדרגה (20% מכל עמלה) עד ל-5 רמות חברתיות.

וזה לא הכול - בתוך האתר שלכם תוכלו להמליץ על מוצרים שנמכרים ב-eBay, בשלב זה עד 10 מוצרים, כך שכל מי שיבקר באתר שלכם ודרככם יעבור לקנות את אחד המוצרים שעליהם המלצתם - אתם תקבלו 5% מהמחיר שהוא שילם.

כאן כמובן שתשימו את שמכם הטוב על המוקד, משום שהמלצות-סרק, כאלה של מוצרים יקרים שרק תרצו להרוויח בגינם, יערערו את האמון של החברים שייכנסו לעמוד שלכם - אם כי יש להניח שיועלו לא מעט המלצות על מוצרים שלא התנסיתם בהם מעולם, ויכולה גם להיות התערבות מסחרית של חברות שיעודדו אתכם להמליץ על מוצרים שלהם. כאן כמובן שהיושרה האישית אמורה לבצע סינון מתבקש, אך לא כך יש להניח שיעשו כל בעלי האתרים.

אין פלא שרודפים אחרי הקונים הישראלים: מנתוני eBay עולה כי היקף הקניות של ישראלים ברשת עמד ב-2015 על כ-10 מיליארד דולר, והשנה הוא צפוי לגדול ב-20%. מספר המוצרים שקנו ישראלים במהלך 2015 ב-eBay עמד על 16 מיליון מוצרים שונים.

המיזם Konim.uno מושק היום בישראל, ובשלב הבא הוא יושק במדינות נוספות. הצפי הוא למחזור של 37.5 מיליון דולר בשנה הראשונה, באמצעות 50-75 אלף משתתפים שיקימו אתר וירכשו בסכום של כ-500 דולר בשנה כל אחד.

ההערכות הן כי יושב סכום של 1.875 מיליון דולר באמצעות חשבונות הפייפאל לבעלי האתרים האישיים. יודגש כי לא מדובר בזיכוי אלא בכסף מזומן שניתן למשוך מחשבון הפייפאל שלכם.

מאחורי המיזם עומדים שני יזמים ישראלים-אמריקאים המשמשים כבעלים בשותפות, שאול יולס ואפי גרשום. ההשקעה במיזם נאמדת ב-5 מיליון דולר. מנהל הפיתוח העסקי של UNO בישראל הוא שי יהלום.

לדברי יולס, הבחירה בישראל כיעד ראשון להשקה אינה מתקדמת רק בהיבט האידיאולוגי. "בחרנו להשיק את האתר בישראל בשל היותה מיקרו-קוסמוס מרתק לבחינת מוצרי צריכה טכנולוגים. על אף גודלה, ישראל מהווה שחקן מרכזי באחוזי השימוש בקנייה ברשת וכן באימוץ פלטפורמות רשת חדשניות". 

"אנו בעיצומה של מהפכה צרכנית", מוסיף יהלום, "ישראלים מוציאים מעל 10 מיליארד שקל בכל שנה ברכישה און-ליין בקמעונאיות הרשת הגדולות, בהן Aliexpress ו-eBay. הפלטפורמה של UNO מאפשרת לכל אדם לפרסם, להמליץ ולדרג מוצרים שונים מתוך מאות מיליוני המוצרים המוצעים למכירה ברשתות הענק ישירות לתוך האתר שלו, ובכך למעשה להפוך למעין חנות אישית ודינמית ולהגדיל אף יותר את פוטנציאל ההכנסות שלו".

עוד הוא מוסיף כי "עד עכשיו הצרכן היה פסיבי - ואנחנו מאפשרים לו במינימום מאמץ להפוך להיות אקטיבי ולהרוויח כסף מקניות שהוא והחברי שלו עושים".

גרשום סיפר כי בעברו, במסגרת השקעות כשתוף קמעונאי באינטרנט, הוא יצר 12 פלטפורמות מכירה משותפות. "הרווחתי יותר מ-25 מיליון דולר ממכירות שמבוססות על שיתופי-פעולה. כאן אני מציע לצרכנים לשנות את חוקי המשחק מבלי להיות שותף עסקי", אמר.

כמובן שבמודל העסקי שלה UNO היא שותף עסקי לכל מכירה. עם זאת, יהלום מדגיש כי רוב-רובו של הרווח יעבור לידי הצרכנים. "זו פלטפורמה שיכולה להפוך כל אדם ברחוב למוכר של eBay. היא פשוטה לתפעול, ותוך 10 דקות יש אתר על שמך, כשהוא מדורג גבוה בחיפושים בגוגל - לא רק האתר אלא גם המוצרים שאת ממליצה עליהם".

באתר הפרטי שלכם תוכלו למצוא מחשבון לקניות האישיות שביצעתם ולהכנסות שקיבלתם מקניות של אחרים (תוך שמירה על פרטיותם).