נתניהו לא יחויב לחשוף פגישותיו עם אדלסון ועורך "ישראל היום"

זאת במסגרת עתירת חדשות 10 ורביב דרוקר ■ בעבר קבע המחוזי כי יש לחשוף את המידע, אך לאחר ערעור לעליון הדיון הוחזר למחוזי - וכעת הקביעה התהפכה

רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ
רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ואמיל סלמן - הארץ

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, נתן היום (ג') פסק דין בעתירה של עיתונאי חדשות 10 רביב דרוקר לחשוף מידע ביחס לשיחות שהתקיימו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין בעלי העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון - וקבע כי אין מקום לחשוף את המידע המבוקש.  

נזכיר כי בדצמבר 2015 קיבל המחוזי קיבל את העתירה בכל הנוגע לראש הממשלה וקבע כי עליו לחשוף את המידע. עם זאת, נקבע גם כי לפני חשיפת המידע יש לקבל את עמדת העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב, ואת עמדת בעלי העיתון, שלדון אדלסון. לאחר הגשת ערעור לבית המשפט העליון, לא נקבע אחרת, אלא חודד כי המסגרת לשמיעת עמדתם לפני מתן פסק הדין היא בית המשפט ולא הרשות המינהלית - והדיון הוחזר למחוזי.

היום, לאחר שנשמעה עמדתם של רגב ואדלסון, קבע השופט דוד מינץ מבית המשפט המחוזי בירושלים כי בכל הנוגע לעורך הראשי ובעלי העיתון, אכן קיימת פגיעה בפרטיות. לאור כך קבע כי אין מקום לחשוף את המידע המבוקש.

השופט ציין את ההבדל הניכר בין מעמדם הפרטי או הציבורי של המתנגדים לחשיפה לבין זה של ראש הממשלה, שפרטיותו נבחנה בנפרד: "תדירות שיחותיו של אדם עם חבריו נכלל במסגרת מעגל פרטיותו של אדם מן השורה, המנהל קשרים חברתיים פרטיים כחלק ממסגרת חייו האישיים והפרטיים. לפיכך, ראוי להגן על פרטיותם של אנשים פרטיים המקיימים שיחות עם רעיהם, שאינם מעוניינים כי ייחשפו מספר הפעמים שהם שוחחו או ניסו לשוחח עמם". 

נציין כי בפנייתו המקורית לבית המשפט טען דרוקר כי חשיפת תיעוד מועדי השיחות בין ראש הממשלה לבין בעלי העיתון ועורכו הראשי תאפשר לציבור לבחון לאשורה את שאלת קיומה של זיקה בין ראש הממשלה לבין עיתון "ישראל היום". מנגד טענה הממונה על חופש המידע כי הדבר מהווה פגיעה בפרטיות באופן המצדיק את דחיית הבקשה.