קבוצת קופיקס: זינוק של כ-113% בהכנסות ברבעון השני

ההכנסות זינקו ל-57 מיליון שקל ברבעון השני ■ בסך-הכול סיימה הקבוצה את הרבעון עם רווח נקי של 1.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-27 מיליון ברבעון המקביל אשתקד

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

קבוצת קופיקס  מסכמת היום (ג') את הרבעון השני של השנה עם עלייה של כ-120% בהכנסות ל-57.7 מיליון שקל. הרווח הגולמי קפץ לכ-13 מיליון שקל ברבעון השני, זאת בהשוואה לרווח גולמי של 4.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הקבוצה עברה לרווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד תפעולי של כ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015. בשורה התחתונה קופיקס דיווחה על רווח נקי של כ-1.25 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-27 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רשת קופיקס נפתחה לפני כ-3 שנים ופעילותה זכתה להדים רבים, בעיקר בשל העובדה שהיא מציעה את כל מוצריה ב-5 שקלים. מאז הרשת התרחבה והקימה שתי חברות-בת - אורבן קופיקס וסופר קופיקס.

אורבן קופיקס היא רשת למכירת קפה, משקאות, מאפים, כריכים וכדומה במחיר אחיד של 5 שקלים לפריט. במסגרת זו אורבן קופיקס פועלת למכירת סניפים וזיכיונות להפעלה באמצעות זכיינים. לאורבן קופיקס יש 128 סניפי בתי קפה, מתוכם 119 מופעלים באמצעות הסכמי זכיינות. סופר קופיקס היא רשת מרכולים עם מגוון פריטים ב-5 שקלים שמפעילה 22 סניפים.

נזכיר כי קופיקס החלה להתרחב גם מחוץ לגבולות ישראל והודיעה בשלהי מאי השנה כי החברה-הבת אורבן קופיקס חתמה על הסכם עם חברה פרטית בהובלת סאטש מלווני, מיכאיל פצ'רסקי וגריגורי פצ'רסקי, להקמת רשת בתי-קפה ברוסיה תחת המותג COFIX לשם מכירת קפה, משקאות, מאפים, כריכים ועוד במחיר אחיד למוצר. 

על-פי ההסכם, תוקם חברה משותפת בקפריסין, בה תחזיק קופיקס ב-36.44% מהון המניות, 61.56% מהמניות יוחזקו על-ידי קבוצת המשקיעים, ו-2% יוחזקו על-ידי גורם נוסף. קבוצת המשקיעים וקופיקס יעמידו מימון לחברה הקפריסאית בהיקף של עד 1 מיליון דולר, ביחס של 85% לקבוצת המשקיעים ו-15% קופיקס.

מוקדם יותר החודש קופיקס הודיעה כי פתחה מפעל חדש לייצור של כריכים וסלטים ביבנה, וזאת על רקע התרחבות פעילותה ברחבי הארץ. המפעל החדש ישתרע על שטח של כ-1,000 מ"ר, והיקף ההשקעה בהקמתו הוערך בכ-5 מיליון שקל. ברשת אמרו כי המפעל החדש יאפשר לסניפי קופיקס וסופר קופיקס לעמוד באספקה של כ-13 אלף כריכים מדי יום. 

אתמול (ב') הודיעה קופיקס על השקת תת-רשת בתי קפה למגזר החרדי שתפעל תחת השם "קופיקס בעיר". סניפי "קופיקס בעיר" ימכרו מוצרים בכשרות בד"צ העדה החרדית ירושלים ויעבדו במתכונת TAKE AWAY ללא ישיבה בסניפים. בשלב הראשון כ-20 סניפי קופיקס יעברו הסבה לסניפי "קופיקס בעיר" במיקומים של ריכוזים חרדיים, כגון בני-ברק וירושלים.  

תוצאות קופיקס 30.8.16
 תוצאות קופיקס 30.8.16