דמבינסקי עושה סדר ב-y&r: נפרד מלקוחות לא רווחיים

במסגרת ההתייעלות שחרר המשרד בימים האחרונים שני לקוחות - אוויס והמכללה האקדמית ת"א-יפו - שהמשרד זכה בתקציביהם ב-2015-2014

יורם דמבינסקי / צילום: איל יצהר
יורם דמבינסקי / צילום: איל יצהר

זמן קצר לאחר שקיבל את מושכות הניהול לידיו, יורם דמבינסקי מתחיל לעשות סדר במשרד הפרסום y&r ישראל: ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שוחררו לפחות שני לקוחות - אוויס והמכללה האקדמית תל-אביב-יפו - שתקציביהם הוערכו על-ידי דמבינסקי כלא רווחיים למשרד.

מדובר בשני תקציבים שבהם זכה המשרד במהלך השנים 2014-2015, ואשר רכיבי ההצעה המסחרית בהם היו גבוהים, מה שגרם כנראה למשרד - שהיה נחוש לגדול - להציע תנאים על-מנת לזכות בתקציב בכל מחיר.

תקציב המכללה האקדמית תל-אביב-יפו הוא אחד התקציבים הגדולים מבין תקציבי המכללות, והיקפו עומד על 4 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים.

בתקציב אוויס זכה המשרד לפני כשנה, כחלק ממכרז שבו התמודדו 6 משרדי פרסום נוספים. התקציב עומד על כ-11.7 מיליון שקל במחירי מחירון, והשתייכותו לקבוצת הרכב UMI הפכה אותו לאטרקטיבי במיוחד.

כפי שנחשף ב"גלובס", בקבוצת WPP שאליה משתייך y&r הוחלט לאחרונה כי האחריות הניהולית על המשרד תועבר למנכ"ל JWT ישראל, יורם דמבינסקי. השינוי הניהולי בקבוצה מגיע לאחר משבר קשה שאליו נקלע (שוב) משרד הפרסום y&r ישראל, לאחר שמנהליו, גיא בר ויובל וינגסט, הודיעו להנהלת הקבוצה כי הם פורשים מתפקידם, על רקע אוזלת-היד לטענתם שהפגינה WPP בכל הקשור למשרדיה בארץ ול-y&r בפרט. פרישתם הצטרפה לפרישתו של אדם אבנון, שניהל את המשרד מאז פרישת דור המייסדים, שגם היא הייתה בטונים צורמים.

y&r ישראל, גלגולו החדש של שלמור-אבנון-עמיחי, חווה את אחת ההתרסקויות הדרמטיות בענף הפרסום בארץ. המשרד נעלם כמעט לגמרי, לאחר שהבעלים - רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי - מכרו את חלקם. לאחר טעויות בהתנהלות הקבוצה בארץ ואובדן תקציבי עוגן, הופקד הניהול בידיהם של אבנון הצעיר ובר, ואליהם הצטרף בהמשך גם וינגסט. אבל היכולת שלהם להקפיץ את המשרד קדימה הייתה מוגבלת, ובהיעדר השקעות מצד אחד ומשבר משפטי של החברה-האם עם חברת המדיה שלה יוניון מהצד השני, הסיכוי לחולל שינוי מהותי היה מוגבל.

בעבר נבחנו אפשרויות למזג את המשרד עם משרדים אחרים - גם עם JWT ישראל - אך אף אחד מהמהלכים לא אושר על-ידי WPP.

לאחרונה הגיע לישראל נציג של y&r הבינלאומית, והוא ודמבינסקי נפגשו עם לקוחות העוגן של y&r ישראל, שטראוס ושסטוביץ', במטרה להציג בפניהם את הפורמט החדש ולוודא כי הם לא יעזבו בגלל המשבר. בשטראוס הבהירו כי אין להם כוונה להיפרד מהמשרד לפחות עד סוף 2016.

בינתיים נראה כי דמבינסקי פועל לייעול וליישור השורה התחתונה, כאמור, בין היתר על-ידי פרידה מתקציבים לא רווחיים. מהלך דומה עשו בזמנו בקבוצת פובליסיס, כאשר יאיר גלר ומשה נסיס - אז בעלי גלר נסיס - קיבלו את המושכות לניהול משרד הפרסום פובליסיס ונפרדו מצבר לקוחות לא רווחי שגויס כדי להראות גידולים.

יורם דמבינסקי סירב להגיב לידיעה.