נעילה שלילית בבורסה בתל-אביב; טבע קפצה 2.4%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; עליות בוול סטריט ■ בשבוע הבא: הבחירות בארה"ב; סקר חדש מגלה: טראמפ עוקף את קלינטון בכ-1% ■ טבע סוגרת פער ארביטראז' חיובי

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ועליות שערים במדדי וול סטריט. אמש הסתיים המסחר בניו-יורק בירידות, כשהתנודתיות מעבר לים צפויה להימשך עד לבחירות בארה"ב.

 

בארה"ב עונת הדוחות בעיצומה ונראה כי התנודתיות בוול סטריט (ועם וול סטריט שאר הבורסות בעולם) תימשך עד לבחירות כשבכל פעם שיגברו הסיכויים שדונלד טראמפ ינצח ההשפעה תהיה שלילית על המסחר ולהיפך.

בינתיים, לראשונה זה חצי שנה, בסקר חדש שפורסם היום זוכה המועמד הרפובליקני טראמפ ליתרון על פני יריבתו הדמוקרטית, הילארי קלינטון . בסקר חדש של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט", זוכה טראמפ ל-46% תמיכה לעומת 45% לקלינטון - יתרון שברירי למדי של כ-1%, אך בכל זאת - יתרון ראשון עבורו מאז חודש מאי האחרון, ובעיתוי מופלא מבחינתו: שבוע בדיוק לפני יום הבחירות.

מאז חידוש החקירה בפרשת המיילים שרודפת את קלינטון מתחילת הקמפיין, היא איבדה 7% תמיכה - ואילו טראמפ, לעומתה, לא איבד תומכים אך גם לא צבר חדשים.

איך נעשה חישוב התשואה בדיווחי החברות מנהלות התיקים?

טבע  המשיכה לרכז מחזור גבוה שמסתכם בפתיחת המסחר ביותר מ-10 מיליון שקל שהוא יותר משליש מהמחזור הכולל בשוק. אתמול ריכזה המניה מחזור עתק (של למעלה ממיליארד שקל) לאחר שחישוב חלקה של טבע במדד MSCI יתבצע באמצעות מחיר המניה בארה"ב במקום בת"א.