הבורסה ננעלה בעליות; מניות הבנקים בלטו לטובה

בבתי ההשקעות צופים כי השווקים צפויים לסבול מתנודתיות בתקופה הקרובה ■ אל-על ריכזה עניין על רקע ההצבעה של העובדים על סכסוך עבודה לקראת השבתת החברה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בעליות שערים. בארה"ב המגמה החיובית נמשכה גם בסוף השבוע, כשהפחד מבחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב התחלף באופטימיות, להוציא את שוק האג"ח שסובל מעליית תשואות.

 

 סקטור הפארמה נהנה מעליות שערים על רקע הפסדה של הילארי קלינטון בבחירות בארה"ב, אך טבע  ו-מיילן  עדיין סובלות מסנטימנט שלילי על רקע החקירה המתנהלת נגדן ברשות להגבלים עסקיים בארה"ב בחשד לתיאום מחירים. תיאום מחירים נחשב לעבירה הקשה ביותר על חוקי ההגבלים העסקיים, ואם החברות יורשעו, הרי שצפויה להן תקופה לא קלה. הנתון האמור העיב על המסחר במניות שתי החברות.

אלביט מערכות  קיבלה בשבוע האחרון הזמנות חדשות ממשרד הביטחון למערכות מתוצרתה וההערכות הן כי בעידן טראמפ, חברות היצוא הביטחוני הישראליות ייהנו מביקושים למוצרים שלהם.

ריכזה עניין מניית אל-על  על רקע מערכת היחסים ההולכת ומתערערת בין ההנהלה לעובדים. עובדי החברה צפויים להצביע אם להכריז על סכסוך עבודה בחברה - מה שיכשיר את השטח להשבתה שלה בתוך שבועיים. התחרות בענף התעופה נמצאת בעיצומה והשבתה של אל-על עלולה לגרום לחברה נזקים שיבואו לידי ביטוי בתוצאות שלה. יש לציין כי במקרה שהנהלת החברה תיענה לדרישות העובדים הרי שהוצאותיה יגדלו - נתון שיקרין אף הוא על התוצאות שלה. כך או כך אל-על תהיה במוקד לאחר שנהנתה בתקופה האחרונה מירידת מחירי הנפט שמגולמת במחיר המניה בעוד העלייה בהוצאות על שכר אינה מגולמת כדבעי במחיר המניה.

מניות הבנקים רשמו היום עליות חדות, כאשר מניית לאומי  הובילה את המעו"ף, וסגרה בעלייה משמעותית.