נעילה חיובית בבורסה: המעו"ף קפץ 1.1% בהובלת מיילן וטבע

בסוף השבוע נרשמו עליות בארה"ב ואירופה ■ בוול סטריט נרשמו שיאים חדשים ■ מניות הפארמה תיקנו בסוף השבוע

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') במגמה חיובית, וזאת על רקע העליות שנרשמו בסוף השבוע בבורסות אירופה ובארה"ב. האווירה בשווקים הפיננסים היא בסך-הכול חיובית, לאחר שה-ECB הודיע כי הוא ממשיך בתוכנית ההרחבה שתספק נזילות לשווקים באירופה.

 

בארה"ב נראה שהאווירה היא אווירת חגיגה. בעוד הסיכויים להעלאת ריבית החודש נושקים ל-100%, שורת המינויים של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, מקרב בכירים בעולם העסקי מעוררת תקווה כי הממשל החדש יהיה קשוב הרבה יותר למגזר העסקי מהממשל בתקופת ברק אובמה, מה שגורם לגל של הערכות חיוביות באשר לתוכניות (שטרם פורסמו) הכלכליות של הנשיא - הערכות שמתרגמות לעליות בשווקים.

בתל-אביב מניות הארביטראז' משכו היום את הבורסה לעליות לאחר שבסוף השבוע מניות הפארמה תיקנו את הירידות שנרשמו במחצית הראשונה של השבוע. 

כצפוי ריכזו עניין מניות טבע   ומיילן , מנקיינד  ולייבפרסון .

עוד במוקד: מניות הבנקים הגדולים פועלים , לאומי  ומזרחי טפחות . הבנקים פרסמו דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה ובנק ישראל משחרר להם את הרסן בכל הנוגע לחלוקת דיווידנדים מה שעושה טוב למשקיעים. מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, נאם הבוקר בוועידת ישראל לעסקים והזהיר מפני השינוי הדרמטי שעובר על המערכת הבנקאית.

עוד ריכזו עניין רציו יהש  שנסחרה ביום חמישי במחזורי מסחר גדולים. בשבוע שעבר פקעו האופציות של השותפות מסדרה 16 ומימושן הכניס לקופת השותפות 83 מיליון שקל נוספים. השותפות עשתה בשבוע שעבר מהלך חיובי של כמעט 10%.

אלוני חץ  הודיעה היום שרכשה בניין משרדים שני בבוסטון. הבניין ממוקם ב- East Cambridge. הרכישה התבצעה בתמורת 190 מיליון דולר. (חלקה של החברה 55%). אלוני חץ הודיעה כי ה-NOI הנובע מהנכס כיום הינו כ-8 מיליון דולר ויגיע ל-13 מיליון דולר בשנת 2021.