המסחר בת"א ננעל בעליות קלות; הבנקים בלטו לחיוב

מניית אפריקה עלתה בכ-60% במחזור גדול ■ עליית הריבית בארה"ב דוחפת את הבנקים כלפי מעלה ■ ירידות קלות בסיום המסחר ביום ו' בוול סטריט

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בעליות שערים קלות, כשברקע ההמתנה לאישור תקציב המדינה לשנתיים הבאות.

 

בסוף השבוע נרשמו ירידות שערים בארה"ב, בעיקר על רקע החשש מגלישה למשבר בין ארה"ב לסין, לאחר שצבא סין יירט כלי שיט אמריקאי בלתי מאויש. 

באשר לשוק האג"ח כותבים היום בלאומי שוקי הון כי היציבות הצפויה בריבית בנק ישראל תומכת במח"מ החזקות של 4-5 שנים. ביצועי שוק האג"ח הממשלתי המקומי צפויים להמשיך ולהיות טובים יחסית לעולם ובעיקר ביחס לביצועי האג"ח הממשלתי בארה"ב. לכן ממליצים בלאומי שוקי הון על החזקה עודפת באפיק השקלי הלא צמוד.

"על רקע העלייה בתלילות העקום השקלי הלא צמוד בטווח 5-10 שנים, מומלצת החזקה סינתטית באפיק השקלי הלא צמוד. תשואות המק"מ וריביות ה-irs לשנה אטרקטיביות על רקע תוואי ריבית בנק ישראל החזוי על ידינו, תוואי השם סימן שאלה לגבי העלאת ריבית בשנה הקרובה. מרווחי ה AS השליליים ירדו השבוע. עדין מומלצת קניית ריביות ה-irs כהגנה על תיק האג"ח הממשלתי המקומי".

באשר לאג"ח הקונצרני, כותבים בלאומי שוקי הון כי בדומה לעולם, נמשכת מגמת ירידת המרווחים בשוק האג"ח הקונצרני המקומי בדגש על קבוצות הדירוג הבינוניות נמוכות. "על רקע זה, מומלצת הקטנת החשיפה לקבוצות הדירוג הבינוניות נמוכות. בדומה לאפיק הממשלתי , אנו ממליצים על השקעה במח "מ של כ-4-5 שנים".

 

מניית טבע  נסחרה בירידות לאחר שחזרה מניו-יורק עם פער ארביטראז' שלילי. (לכתבת מגזין G על הטלטלה המאיימת על יציבותה החברה)

שותפויות לוויתן דלק קידוחים יהש , אבנר יהש  ורציו יהש  ריכזו עניין על רקע הודעתן כי קידוח לוויתן יצא לדרך ברבעון הראשון של 2017 ובתקציב של 77 מיליון דולר. בהנחת עבודה כי הקידוח אכן יחל ברבעון הראשון של השנה הרי שבסבירות גבוהה שמאגר לוויתן יחל לפיק גז בצורה מסחרית כבר ב-2019 - לפי התוכנית המקורית.

המסחר במניית אפריקה התנהל היום בתנודתיות גבוהה מאוד.

מניות הבנקים לאומי , פועלים , דיסקונט א  ומזרחי טפחות  ריכזו עניין על רקע המהלך בשבוע שעבר של עליית הריבית בארה"ב. עליית ריבית בבנקים המרכזיים, יש לציין, מטיבה עם המערכת הבנקאית.