הרשות השנייה: לא לפרסם תשדיר של האגודה לזכויות האזרח

הנהלת הרשות השנייה הורתה לזכייניות לא להעלות סרטון שעסק בזכויות אדם ■ בסרטון מככבים סלבריטאים שמדברים על הזכויות שהם זכאים להם כמו שיוויון בשכר לנשים, הזכות לביטחון אישי וכדומה

האגודה לזכויות האזרח
האגודה לזכויות האזרח

דווקא בשבוע שבו ציינו בכל העולם את יום זכויות האדם החליטה הנהלת הרשות השנייה כי הדיון בזכויות אדם איננו תחום שנמצא בקונצנזוס ולכן אין לו מקום בברייק הפרסומות. הנהלת הרשות השנייה הורתה לזכייניות לא להעלות סרטון של האגודה לזכויות האזרח שעסק בזכויות שמגיעות לכל אדם מעצם היותו אדם. בסרטון מככבים סלבריטאים כגון מייקל לואיס, גלית גוטמן דפני ליף מירה עוואד טיטי איינהו ועוד שמדברים על הזכויות שהם זכאים להם כמו שיוויון בשכר לנשים, הזכות לביטחון אישי וכדומה.

המשפטים בעטיים נפסל התשדיר הם משפט שאומרת מירה עוואד- כידוע שחקנית ערביה לגבי הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש ומשפט שאומר נוסף המתייחס לזכות להינשא עם מי שרוצים- גם מדובר בהומו. ע"פ הנהלת הרשות שהסתייעה בחוות דעת משפטית בעצם השימוש במשפטים אלה עוברים על חוק הרשות השנייה שקובע כי אין להעלות פרסומות על נושאים שאינם בקונצנזוס.

יודגש כי מדובר בסרטון מכבד מכובד ונטול אלימות ולכן נדהמו באיגוד לזכויות האזרח מפסילתו. הסרטון עלה כבר לפני כשנה אבל רק לאינטרנט בו כידוע אין מגבלות רגולטוריות של פיקוח. השנה הוחלט להעלותו גם לטלוויזיה ואז כאמור הגיעה החלטת הפסילה. בינתיים הועלה הסרטון לדף הפייסבוק של האגודה וזכה לשיתופים רבים.

נראה כי גם במועצת הרשות השנייה (גוף שונה מהנהלת הרשות) לא הבינו כולם את ההחלטה. כך למשל יו"ר הרשות אווה מדג'יבוז' שהתבטאה בנושא בדף הפייסבוק שלה- למרות שבד"כ לא ניתן למצוא בו נושאים של עבודה: "יש לי לא מעט חברים שנלחמים על הזכות לאהוב ולהתחתן כמו שהם רוצים. כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אני אלחם גם על הזכות שלנם לצעוק את זה בכל מקום".

לפחות בשלב זה נראה כי ההחלטה התמוהה עשויה להשתנות - זאת לאחר שמועצת הרשות ביקשה מהנהלת הרשות לבחון את ההחלטה שוב.