נעילה חיובית בבורסת ת"א; חברות הפארמה בלטו לחיוב

עליות קלות בוול סטריט; יציבות בבורסות אירופה ■ מבקר המדינה החל בבדיקת הליכי ביטול ההפרדה המבנית בבזק

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים, לאחר מגמה יציבה בחצי הראשון של היום. בבורסות אירופה התחדש היום המסחר לאחר חופשת חג המולד אתמול, והמדדים המובילים שם נסחרים ביציבות. בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות.

 

האירוע המרכזי אתמול היה החלטת הריבית של בנק ישראל, שכצפוי לא סיפק הפתעות והותיר את הריבית בינואר על כנה ברמת שפל של 0.1%.

בנק ישראל פרסם במקביל עדכון תחזיות, וכעת צופה קצב צמיחה של 3.2% ב-2016, 3.5% ב-2017, ו-3.1% ב-2018, גבוה מתחזיות הצמיחה הקודמות שלו. במקביל, כלכלני הבנק חזרו על הערכתם לפיה הריבית תעלה ב-0.25% רק ברבעון הרביעי של 2017 ותגיע ל-0.5% ברבעון הראשון של 2018. "תמונת המצב שעומדת לנגד עיננו כרגע, היא שהמשק צומח בקצב נאה ושוק העבודה מפגין עוצמה, בעוד סביבת האינפלציה ממשיכה להיות מאוד נמוכה", אמרה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג במסיבת העיתונאיים שלאחר ההחלטה.

לקראת רפורמת המדדים שמקדמת הבורסה, ומתוכננת להיכנס לתוקף תוך זמן קצר, בעלי עניין ובעלי שליטה בבורסה מסכמים את 2016 כשנת שיא בכל הנוגע למכירת מניות. מהנתונים השנתיים של הבורסה עולה, כי מכירות אלה התקרבו ל-6 מיליארד שקל, והן משקפות כמעט הכפלה ביחס למכירות בעלי עניין שבוצעו ב-2015. הנתונים מתייחסים למכירות והפצות של מניות לציבור. (לסיפור המלא)

פריגו , מיילן , טבע בלטו לחיוב היום במסחר.

בזק  המשיכה להיסחר על רקע סאגת ביטול ההפרדה המבנית. בעוד מבקר המדינה פנה לשר הנגבי וביקש לקבל ממנו הבהרות לאחר שמשרד התקשורת אישר את המהלך שיוביל לביטול ההפרדה המבנית, מנכ"לית הקבוצה סטלה הנדלר, פרסמה אתמול בפייסבוק פוסט נוקב וחריף נגד משרד האוצר.  "היום ראינו מתקפה חסרת תקדים על בזק, כאשר במרכזה מכתב שהוציא משרד האוצר למשרד התקשורת. משרד האוצר מתנגד להחלטת משרד התקשורת לאפשר לבזק לקזז את ההפסדים שצברה yes. באוצר טוענים כי 'טרם בשלו התנאים להסיר את הפרדה מבנית'", כתבה הנדלר. 

מניית קנון  בלטה במסחר לאחר שאתמול פורסם כי היא תעניק הלוואה נוספת לחברת הרכב הסינית שהיא שותפה בו, חברת קורוס, בהיקף של כ-36 מיליון דולר. בתמורה להלוואה הנוספת, תפחת ב-40 מיליון דולר הערבות שהעניקה קנון לצ'רי, שותפתה בחברה הסינית.