נעילה שלילית בבורסה; חברות הסלולר בלטו לטובה

מגמה חיובית בוול סטריט ■ מניות הבנקים היו במוקד לאחר שהרשות להגבלים עסקיים החליטה להרחיב את החקירה בתחום המשכנתאות

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') במגמה שלילית, על רקע עליות בבורסות אירופה ובוול סטריט. 

 

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, אמר הבוקר כי "הדשדוש בשווקים מעיד ככל הנראה על כך שהמשקיעים ממתינים לקבלת אינדיקציות קונקרטיות לעלייה בקצב הצמיחה העולמי לאחר מסע העליות שהחל לאחר בחירתו של טראמפ. מאחר ויחלפו עוד מספר חודשים/רבעונים עד שהשפעת טראמפ תורגש (או לא תורגש), סביר להניח ש"אירועים" כמו נאום ההשבעה ותוכנו עשויים לקבוע את המגמה לטווח הקצר".

מניות הבנקים לאומי , פועלים , דיסקונט א  ובעיקר מזרחי טפחות  ריכזו עניין על רקע הפרסום לפיו יש התקדמות בחקירת רשות הגבלים עסקיים נגד המערכת בחשד לתיאום ריביות ועמלות בכל הנוגע לתחום המשכנתאות. בשבוע שעבר העבירה הרשות אל הבנקים מכתב ובו היא דורשת מהם להעביר לה עד ליום חמישי הבא שורה של מסמכים לגבי פעילות הבנק בתחום המשכנתאות של שלוש השנים האחרונות. בין היתר דורשת הרשות לקבל פרוטוקולים של דיוני דירקטוריון והנהלה רלוונטיים, מסמכים בנוגע למדיניות תמחור, מדיניות מול יועצי משכנתאות, דוחות, תכניות עסקיות, תכניות שיווקיות, סקרי שוק, סקר צרכנים ומצגות שהוצגו בפורום בו נכחו חברי הנהלה.

טבע  ריכזה עניין לאחר שדיווחה אתמול על מכירת נכסי אקטיבייס בבריטניה ואירלנד ב-603 מיליון ליש"ט. טבע נזכיר, פרסמה בסוף השבוע תחזיות לשנת 2017 שהיו נמוכות מהתחזיות שסיפקה בשנה שעבר ונמוכות מתחזיות האנליסטים מה ששלח את המניה לירידות משמעותיות. אתמול בתי ההשקעות שחזרו לעבודה מחופשת סוף השבוע, התחילו לעדכן את ההמלצות שלהם למניה. טבע תפתח הבוקר בפער ארביטראז' שלילי של 0.8%.

אלביט מערכות  דיווחה בתחילת השבוע על עסקה להספקת מערכות ירי לא מאוישות לצבא ברזיל בהיקף של 100 מיליון דולר.

בי קומיונקיישנס  של שאול אלוביץ' סגרה בעלייה מזערית. יש לציין כי בשבוע שעבר נפוצו שמועות על מעורבות של אלוביץ' בחקירות נתניהו, אך לאחר שהשמועות הוכחשו השתחרר הלחץ ממניות קבוצת אלוביץ'.

חברות הסלולר בלטו לחיוב במסחר. נציין את סלקום ו-פרטנר